Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει την επιστολή του Γ. Σκληρού σε μαθητοκεντρική δραστηριότητα στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας για τη μελέτη των χαρακτηριστικών του κειμενικού τύπου της επιχειρηματολογίας. Επίσης, στο πλαίσιο διαθεματικής δραστηριότητας στο ίδιο μάθημα η επιχειρηματολογία του συντάκτη της επιστολής μπορεί να αποτελέσει αφόρμηση για συζήτηση στην τάξη σχετικά με το κρίσιμο διαχρονικό ζήτημα που θίγεται και το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο διαλόγου και στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία.
Στο ίδιο μάθημα το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε δραστηριότητα διερεύνησης του κειμενικού είδους της επιστολής. Ειδικότερα, οι μαθητές μπορούν να ανιχνεύσουν τα ιδιαίτερα μακροδομικά χαρακτηριστικά που παρουσιάζει το κείμενο και να αναζητήσουν το είδος της επιστολής αιτιολογώντας την απάντησή τους με βάση στοιχεία του κειμένου. Επίσης οι μαθητές μπορούν να προχωρήσουν σε σύγκριση της συγκεκριμένης επιστολής με άλλες, δημοσιευμένες σε σύγχρονες εφημερίδες ή περιοδικά προκειμένου να εντοπίσουν τυχόν ομοιότητες ή διαφορές ως προς το είδος των επιχειρημάτων, τη δομή, το ύφος κ.α.
Επιπλέον, η επιστολή του εισηγητή της σοσιαλιστικής σκέψης στην Ελλάδα Γ. Σκληρού μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο διαθεματικής διερευνητικής δραστηριότητας στο μάθημα της Ιστορίας στην οποία οι μαθητές ερευνούν ένα καίριο πολιτικό και ιδεολογικό ζήτημα που απασχόλησε έντονα την ελληνική διανόηση κατά το πρώτο τέταρτο του 20ου αιώνα.