Τι δυστυχια που υπαρχει στον κοσμο!
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Τι δυστυχία που υπάρχει στον κόσμο! Να μια φράση συμπάθειας. Μια φράση παρήγορη. Συχνά στο στόμα των ανθρώπων, σχεδόν πάντα αμφίσημη: από τη μια δηλώνει τη συμπαράστασή μας για τα βάσανα των άλλων, από την άλλη την ανακούφισή μας που αποφύγαμε κάτι τόσο άσχημο. Η ιστορία που διηγείται στην εφημερίδα «ο Νουμάς» ο Σπύρος Μούλιος, δικαιώνει τον αυτο-χαρακτηρισμό της εφημερίδας ως πολιτικής και (κυρίως) κοινωνικής (Ο Νουμάς, τόμ. 17, No 692, 1920, σελ. 27-28). Παρά το γεγονός ότι ο γράφων απαλείφει στοιχεία που θα μπορούσαν να μας οδηγήσουν στον εντοπισμό συγκεκριμένων καταστάσεων και συνθηκών και πολύ περισσότερο ανθρώπων (η συχνή χρήση των αποσιωπητικών βοηθάει σε αυτό, επιτρέποντας στη φαντασία μας να συμπληρώνει τα κενά), στο τέλος του άρθρου δεν έχει καμιά σημασία ούτε ποιος είναι ούτε τι απέγινε ο φουκαράς στον οποίο συμβαίνουν οι δυστυχίες. Είναι ο κλασικός, διαχρονικός φουκαράς που όντας φιλότιμος, έντιμος, υπεύθυνος για όσους αγαπά και νοιάζεται και δοτικός, υποπίπτει στα γρανάζια των «τύπων» τους οποίους έχει αψηφήσει και τελικά παρανομεί. Ενδιαφέρον στην όλη ιστορία έχει η στάση του «αντιπροσώπου της Δικαιοσύνης» (προφανώς κάποιος βαθμοφόρος ή στρατοδίκης). Είναι αυτός που πρόφερε την φράση: Τι δυστυχία που υπάρχει στον κόσμο!

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η ιστορία, σύντομη και γλωσσικά ομαλή προσφέρεται για συζήτηση στην τάξη ιδιαίτερα στο μάθημα της Γλώσσας ή και της Λογοτεχνίας σε συνδυασμό με κάποιο αντίστοιχο κείμενο. Προσφέρεται επίσης για μια αρκετά μεγάλη γκάμα μαθητικών ηλικιών. Ο διδάσκων θα κρίνει αν μπορεί να θέσει το κείμενο στην κρίση των μαθητών του —ιδιαίτερα σε μικρότερες ηλικίες κατά τις οποίες η ευαισθησία είναι περισσότερο οξυμένη— ή όχι. Θα μπορούσε επίσης το κείμενο ή μια παραλλαγή του να μετατραπεί σε μικρή θεατρική παράσταση π.χ. θα είχε ενδιαφέρον να παίξουν οι μαθητές εκ περιτροπής τον ρόλο του «αντιπροσώπου της Δικαιοσύνης», γιατί περισσότερο και από τον φουκαρά της ιστορίας ενδιαφέρον παρουσιάζει η στάση της δικαιοσύνης. Οι διαφορετικές εκδοχές των μαθητών θα δώσουν με ζωντανό-βιωματικό τρόπο αυτό που είναι δυνατόν να συμβεί στην πραγματικότητα. Ο διδάσκων θα πρέπει από τη μία να ενθαρρύνει την έκφραση όλων των απόψεων και από την άλλη να οδηγήσει τους μαθητές να επιλέξουν τη σωστότερη εκδοχή.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5567
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - Human relations and valuesΆνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Έκθεση σχολικού τύπου School essayΈκθεση σχολικού τύπου
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - Human relations and valuesΆνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ