Ευριπιδη, Ιππολυτος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για σχολιασμένη έκδοση της σπουδαίας τραγωδίας του Ευριπίδη «Ιππόλυτος», στην οποία ο όμορφος γιος του Θησέα περιφρονεί τον έρωτα της Αφροδίτης, που για τιμωρία σπέρνει στην καρδιά της Φαίδρας, συζύγου του Θησέα και μητριάς του Ιππόλυτου, έναν παράφορο έρωτα για τον προγονό της. Η άρνηση του Ιππόλυτου προκαλεί την εκδίκηση της Φαίδρας, που τον συκοφαντεί άδικα για βιασμό της. Ο Θησέας καταριέται τον γιο του, ενώ με προτροπή της Αφροδίτης ένα θαλάσσιο τέρας τραυματίζει βαριά τον Ιππόλυτο που στην τελευταία του πνοή αποχαιρετά τον πατέρα του. Η τραγωδία τελειώνει με τη Φαίδρα μετανιωμένη να ομολογεί την αλήθεια και να αυτοκτονεί. Την έκδοση του βιβλίου επιμελήθηκε το 1901 ο καθηγητής της Αρχαίας Λογοτεχνίας και Γλώσσας στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και γνωστός αρχαΐστής, ο Γεώργιος Μιστριώτης (1840-1916), ο οποίος συνέγραψε το εκτενές (48σέλιδο) εισαγωγικό σημείωμα καθώς και τα πολλά και ενδιαφέροντα γλωσσικά και ερμηνευτικά υποσελίδια σχόλια γραμμένα στην αρχαΐζουσα. Ο Γεώργιος Μιστριώτης ως ιδρυτής της «Υπέρ Διδασκαλίας Αρχαίων Δραμάτων Εταιρείας» δε δεχόταν να γίνεται μετάφραση του πρωτότυπου στη δημοτική για τις παραστάσεις αρχαίων έργων.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στον εκπαιδευτικό προτείνεται να αξιοποιήσει το μαθησιακό αντικείμενο ως παράλληλο κείμενο στο πλαίσιο διδασκαλίας της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και ειδικότερα για τη διδασκαλία της δραματικής ποίησης. Για παράδειγμα με αφορμή το γ΄ στάσιμο της Αντιγόνης του Σοφοκλή, που αποτελεί επινίκιο ύµνο του Έρωτα, ο εκπαιδευτικός μπορεί να εντάξει αποσπάσματα (π.χ. 525-564 και 1268-1281) του Ιππόλυτου σε δραστηριότητα συγκριτικής θεώρησης του θέματος του παντοδύναμου Έρωτα και των θετικών ή αρνητικών συνεπειών του για τις ζωές των ανθρώπων σε παράλληλα κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5571
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Σερρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Ancient Greek Language and GrammarΑρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Γραμματειακά γένη Literary genresΓραμματειακά γένη > Δραματική ποίηση Dramatic poetryΔραματική ποίηση
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Ancient Greek Language and GrammarΑρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Θέματα TopicsΘέματα > Μυθολογία MythologyΜυθολογία
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Ancient Greek Language and GrammarΑρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - human relations and valuesΆνθρωπος - ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Ευριπίδης
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
εκδότης/ες: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ