Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Στρατιωτικο αεροπλανο Μπιζανι 1912-1913
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για ασπρόμαυρο φωτογραφικό τύπωμα των φωτογράφων Ρωμαΐδη-Zeitz. Ο Στρατός στα τέλη του 1911 απέστειλε στη Γαλλία, στην αεροπορική σχολή του Henry Farman, για εκπαίδευση έξι αεροπόρους. Η αποστολή τους κατά τους Βαλκανικούς πολέμους ήταν αναγνωριστικού τύπου. Αεροπλάνα εστάλησαν πάνω από τα τουρκικά οχυρά του Μπιζανίου, για να κάνουν παρατηρήσεις βολής πυροβολικού. Ο Μ. Μουτούσης πρώτος, απογειώθηκε από την Πρέβεζα και πέταξε πάνω από τα οχυρά του Μπιζανίου και τα Γιάννενα. Έριξε βόμβες, και προσγειώθηκε στο διάδρομο του Εμίν Αγά. Οι πτήσεις πάνω από το ηπειρωτικό μέτωπο συνεχίστηκαν χωρίς απώλειες έως ότου καταλήφθηκαν τα Γιάννενα από τον ελληνικό στρατό, στις 21 Φεβρουαρίου 1913. Στις πτήσεις αυτές διακρίθηκαν ο υπολοχαγός-αεροπόρος Μιχ. Μουτούσης, ο Ανθυπίλαρχος Χρ. Αδαμίδης και ο Ελληνορώσος εθελοντής αεροπόρος Σακώφ. Αποστολή τους ήταν η αναγνώριση των θέσεων και των κινήσεων των Τούρκων και η ρίψη χειροβομβίδων. Πετώντας πάνω από τα Γιάννενα έριχναν εφημερίδες και δέματα με τρόφιμα στους Έλληνες
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο/η εκπαιδευτικός εμφανίζει στο διαδραστικό πίνακα ή στον βιντεοπροβολέα το συγκεκριμένο έργο. Τους εξηγεί ότι το συγκεκριμένο τύπωμα προέρχεται από τους Βαλκανικούς πολέμους και συγκεκριμένα από τις επιχειρήσεις πάνω από το Οχυρό του Μπιζανίου και πάνω από τα Ιωάννινα. Το αεροπλάνο είναι τύπου Farman. Εκείνη την εποχή ήρθαν τέσσερα αεροπλάνα σε κομμάτια από τη Γαλλία και συναρμολογήθηκαν σε περιοχή του Παλιού Φαλήρου. Ο/η εκπαιδευτικός εξηγεί ότι οι πρώτες προσπάθειες της ελληνικής αεροπλοΐας ξεκίνησαν από το 1908. Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες και ερευνούν σχετικά στο Διαδίκτυο. Η μια ομάδα αναλαμβάνει να βρει φωτογραφίες των ελληνικών αεροπλάνων των Βαλκανικών πολέμων και πληροφορίες σχετικές. Ακόμα, βρίσκει πληροφορίες για την εκπαίδευση των πρώτων Ελλήνων αεροπόρων της πολεμικής αεροπορίας. Μια άλλη ομάδα εμφανίζει πληροφορίες για τους πρώτους Έλληνες αεροπόρους των Βαλκανικών πολέμων. {Ο Στρατός στα τέλη του 1911 απέστειλε στη Γαλλία, στην αεροπορική σχολή του Henry Farman, για εκπαίδευση αεροπόρου τρεις αξιωματικούς (Καμπέρο, Μουτούση, Αδαμίδη). Στις αρχές του 1912, εστάλησαν άλλοι τρεις (Παπαλουκάς, Δράκος, Νοταράς)}. Η επόμενη ομάδα αναλαμβάνει να βρει φωτογραφίες σύγχρονων μαχητικών αεροσκαφών και σχετικές πληροφορίες. Μια άλλη ομάδα, βρίσκει πληροφορίες για τις σχολές στις οποίες φοιτούν σήμερα οι αεροπόροι της πολεμικής μας αεροπορίας. Ακόμα βρίσκουν πληροφορίες για την πρώτη σχολή της Στρατιωτικής Αεροπορίας, τη «Σχολή Καμπέρου», με έδρα αρχικά το αεροδρόμιο Λεμπέτ στη Θεσσαλονίκη, την περίοδο 1913 - 1915. Δύο από τα αεροπλάνα που χρησιμοποιήθηκαν σε αναγνωριστικές πτήσεις κατά τον Α΄ Βαλκανικό Πόλεμο, τύπου Henry Farman III, αργότερα αποτέλεσαν το πτητικό υλικό της σχολής Καμπέρου. Στο μάθημα της Γλώσσας, ο/η εκπαιδευτικός αποκαλύπτει ότι οι ονομασίες των πρώτων Ελληνικών πολεμικών αεροπλάνων, ήταν «Δαίδαλος», «Αετός», «Γυψ» και «Ιέραξ». Οι μαθητές/τριες καλούνται να αιτιολογήσουν γραπτά γιατί κατά τη γνώμη τους επιλέχτηκαν αυτές οι ονομασίες. Επίσης, καλούνται να προτείνουν τις δικές τους ιδέες για ονομασίες πολεμικών αεροσκαφών. Τους θυμίζει ότι στη Χιροσίμα και στο Ναγκασάκι το βομβαρδιστικό αεροπλάνο που έριξε την πυρηνική βόμβα είχε την ονομασία Ενόλα Γκέι, που ήταν το όνομα της μητέρας του αεροπόρου. Εάν υπάρχει η δυνατότητα, γίνεται προγραμματισμός επίσκεψης στην πολεμική αεροπορία στις εορταστικές εκδηλώσεις που γίνονται στις 8 Νοεμβρίου, για να τιμήσουν τον προστάτη της Αεροπορίας Αρχάγγελο Μιχαήλ. Στο μάθημα Θρησκευτικών μαθαίνουν για τη γιορτή των Αγγέλων, που είναι σύναξη, δηλαδή μαζεύονται οι πιστοί για να τους τιμήσουν, στις 8 Νοεμβρίου (Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ και όλων των "επουράνιων δυνάμεων").
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5574
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία
> Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.)
> Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Κείμενα σχολιαστικά / γνώμης Comment / opinion textsΚείμενα σχολιαστικά / γνώμης
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Διαδίκτυο InternetΔιαδίκτυο > Αναζήτηση πληροφοριών Information searchingΑναζήτηση πληροφοριών
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Πίστη FaithΠίστη > Ελληνισμός και Χριστιανισμός Hellenism and ChristianityΕλληνισμός και Χριστιανισμός
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Κείμενα σχολιαστικά / γνώμης Comment / opinion textsΚείμενα σχολιαστικά / γνώμης
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Διαδίκτυο InternetΔιαδίκτυο > Αναζήτηση πληροφοριών Information searchingΑναζήτηση πληροφοριών
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Πίστη FaithΠίστη > Ελληνισμός και Χριστιανισμός Hellenism and ChristianityΕλληνισμός και Χριστιανισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator