Άβλιχος Μικελης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία του ποιητή Μικέλη Άβλιχου (Ληξούρι Κεφαλληνίας 1844 – Αργοστόλι 1917), ενός από τους τελευταίους εκπροσώπους της Επτανησιακής Σχολής λογοτεχνίας. Έγραψε ποιήματα, κυρίως σονέτα, με σκοπό να καυτηριάσει τα κακώς κείμενα της εποχής του. Ίσως αυτή η αντισυμβατικότητά του οδήγησε στο να μην εκδώσει, παρά τη δημοφιλία του, τα ποιήματά του όσο ήταν στη ζωή. Ήταν μορφωμένος, είχε σπουδάσει φιλολογία στο Πανεπιστήμιο της Βέρνης, και πολυταξιδεμένος, ενώ είχε από νωρίς ασπαστεί τις ιδέες του Ρώσου, θεωρητικού του αναρχισμού, Μιχαήλ Μπακούνιν (1814-1876). Επηρεασμένος από αυτήν την ιδεολογία στράφηκε στη σατιρική ποίηση όπου, μέσα από αυτήν, κατακεραύνωνε με σφοδρότητα τον κλήρο και μεμφόταν τις ανθρώπινες αδυναμίες και την άγνοια. Στη φωτογραφία βρίσκεται στα τελευταία χρόνια της ζωής του, καθώς είναι ηλικιωμένος, με άσπρα γένια, φορά καπέλο και κρατά μπαστούνι, ενώ το περιβάλλον είναι γεμάτο φυτά, θυμίζοντας εξοχή.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η φωτογραφία μπορεί να αποτελέσει αφορμή για μια σωκρατική - μαιευτική προσέγγιση με σκοπό, με τη χρήση κατάλληλων ερωτήσεων, προσαρμοσμένων σε κάθε τάξη, να διερευνήσουν οι μαθητές/τριες του Γυμνασίου, στα μαθήματα της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας, την εικόνα ενός ποιητή των αρχών του 20ού αιώνα. Στη λυκειακή βαθμίδα εκπαίδευσης μπορεί να αξιοποιηθεί, επιπλέον, ώστε να εμβαθύνουν οι μαθητές στην προσωπικότητα και το έργο του Μ. Άβλιχου και αν αυτά αντανακλώνται στη φωτογραφία του. Το ανελέητα σατιρικό περιεχόμενο της ποίησής του πρέπει, ίσως, να τύχει ιδιαίτερου χειρισμού από το διδάσκοντα και να συνδεθεί με την αναρχική ιδεολογία του ποιητή και τη σκέψη του Μπακούνιν, γεγονός που, ενδεχόμενα, να περιορίσει τη διδασκαλία στις λυκειακές τάξεις. Από λογοτεχνική άποψη, πάντως, η φωτογραφία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για να αναδειχθεί το έργο του ποιητή σε σχέση με την ύστερη Επτανησιακή Σχολή όπου ανήκει, αλλά και ως παράδειγμα σατιρικής ποίησης. Η εικόνα αποτελεί, τέλος, παράδειγμα, για τη μορφή, το πλαίσιο και το είδος των φωτογραφιών των αρχών του 20ού αιώνα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5591
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Γραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές Literary periods - Generations / SchoolsΓραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές > Επτανησιακή Σχολή Heptanese SchoolΕπτανησιακή Σχολή
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Τεχνικές / Τρόποι γραφής Literary techniques / methodsΤεχνικές / Τρόποι γραφής > Σάτιρα - Παρωδία - Ειρωνεία Satire - Parody - IronyΣάτιρα - Παρωδία - Ειρωνεία
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Γλώσσα - Πολιτισμός - Τέχνη Language - Culture - ArtΓλώσσα - Πολιτισμός - Τέχνη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΟΣΜΑΣ ΤΟΥΛΟΥΜΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ