Σπυρος Λιναρδατος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στο μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζεται ο δημοσιογράφος και ιστορικός Σπύρος Λιναρδάτος (1923-2004). Πρόκειται για μία αναπαραγωγή έργου τέχνης από τη συλλογή της ΕΣΗΕΑ (Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών). Ο Σπύρος Λιναρδάτος ξεκίνησε τη δημοσιογραφία από το 1946 δουλεύοντας σε αθηναϊκές εφημερίδες, μεταξύ των οποίων ο «Ριζοσπάστης», η «Ελληνική ημέρα», η «Αυγή». Από το 1954 ασχολήθηκε συστηματικά με τη σύγχρονη ελληνική ιστορία και έγραψε πλήθος έργων, όπως «Πώς φτάσαμε στην 4η Αυγούστου», «Η 4η Αυγούστου», «Από τον Εμφύλιο στη Χούντα», «Ο Ιωάννης Μεταξάς και οι μεγάλες δυνάμεις (1936 - 1940)». Υπήρξε δραστήριο στέλεχος της Αριστεράς και εξορίστηκε δύο φορές: την περίοδο 1948-1952 και την περίοδο 1967-1970.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με αφορμή το μαθησιακό αντικείμενο οι μαθητές θα μπορούσαν να αναζητήσουν πληροφορίες για τη ζωή και το έργο του Σπύρου Λιναρδάτου, με στόχο να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους. Επιπρόσθετα, ο εκπαιδευτικός θα μπορούσε να τους αναθέσει: α) να παρακολουθήσουν το 7ο επεισόδιο του ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ "Το χρονικό της Εθνικής Αντίστασης", το οποίο είναι αναρτημένο στο ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ και να συνθέσουν μία εργασία, στην οποία θα παρουσιάζουν τη δράση του Σπύρου Λιναρδάτου στην Εθνική Αντίσταση, β) να διαβάσουν το άρθρο του Σπύρου Λιναρδάτου "Μία εύθραστη πλειοψηφία", στο περιοδικό "ΑΝΤΙ" (τεύχος 7, 30/11/1974), το οποίο είναι αναρτημένο στο διαδίκτυο και να αξιολογήσουν τα επιχειρήματα του αρθρογράφου, ως προς την εγκυρότητα, την ορθότητα και την αλήθεια, γ) να μελετήσουν τις απόψεις του Σπύρου Λιναρδάτου για τον Μεταξά, έτσι όπως αυτές διατυπώνονται στα βιβλία του και να τις σχολιάσουν, δ) να δουν στο ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ, από τη σειρά "Νεότερη ελληνική πολιτική ιστορία 1750-1940" το επεισόδιο "Η Δικτατορία της 4ης Αυγούστου" στο οποίο μιλάει το Σπύρος Λιναρδάτος και να συζητήσουν για την προσωπικότητα του Σπύρου Λιναρδάτου, έτσι όπως αυτή προκύπτει από όλες τις πηγές που έχουν στη διάθεσή τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5594
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Κείμενα σχολιαστικά / γνώμης Comment / opinion textsΚείμενα σχολιαστικά / γνώμης
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα Political and ideological IssuesΠολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΟΛΓΑ ΠΑΧΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ