Οικοσημο οικογενειας Ματουρι
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για φωτογραφία που απεικονίζει ένα ξυλόγλυπτο και έγχρωμο οικόσημο (εύρημα σπάνιο στον ελλαδικό χώρο). Βρίσκεται στο εσωτερικό της εισόδου της Καθολικής Μητρόπολης στο Κάστρο της Νάξου και ανήκει στον ιταλικής καταγωγής Antonio Matturi, καθολικό αρχιεπίσκοπο Παροναξίας (1733-1748), όπως υποδηλώνει και το αρχιεπισκοπικό καπέλο με δέκα θυσάνους σε τέσσερις σειρές. Ο Antonio Matturi είχε διατελέσει, μεταξύ των άλλων, επίσκοπος Σύρου και έξαρχος Σαντορίνης. Το μαθησιακό αντικείμενο αντλείται από την ψηφιακή συλλογή "Αρχείο Εραλδικών Μνημείων του Ελλαδικού Χώρου" του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η φωτογραφία προσφέρεται για διερευνητικές και συνεργατικές δραστηριότητες, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να φέρει σε επαφή τους μαθητές με την εραλδική ως κλάδο της Ιστορίας. Ξεκινώντας από την περιγραφή της φωτογραφίας, οι μαθητές μπορούν να διερευνήσουν τη σημασία της λέξης "εραλδική" και τη συνεισφορά της ως επιστήμης, να αναφερθούν στην ανάγκη δημιουργίας συμβόλων στον Μεσαίωνα, να διακρίνουν τους όρους "οικόσημο", "θυρεός" και "έμβλημα", να εντοπίσουν τα χαρακτηριστικά και τις αρχές σχεδίασής τους. Ενδιαφέρον θα ήταν να συλλέξουν φωτογραφίες με διαφορετικές κατηγορίες οικοσήμων, να ομαδοποιήσουν τις αναπαραστάσεις και τα εξαρτήματά τους και να σχολιάσουν τον συμβολισμό τους. Επιπρόσθετα, προτείνεται η αναζήτηση κειμένων και ψηφιακών πηγών με θέμα τις συνθήκες ίδρυσης της Καθολικής Αρχιεπισκοπής Νάξου και γενικότερα της Καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα, αλλά και τη συμβολή των Ελλήνων καθολικών στην ανάπτυξη του νεοελληνικού κράτους. Επίσης, προτείνεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο έρευνας οι μαθητές να συγκεντρώσουν πληροφορίες για την ελληνική σημαία και τις σημαίες άλλων χωρών, να επιλέξουν αντίστοιχες φωτογραφίες, να επισημάνουν τα κριτήρια επιλογής τους ως εθνικού συμβόλου, να προσδιορίσουν τον συμβολισμό τους και να δημιουργήσουν συμβατικούς ή ψηφιακούς πόρους με τη σύνθεση του υλικού.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5596
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Διακρατικές σχέσεις και διπλωματία Interstate relations and diplomacyΔιακρατικές σχέσεις και διπλωματία
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΥΦΗΜΙΑ ΚΑΡΑΜΑΝΕ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ