Με αφορμή τη μαρμάρινη πλάκα του ναού της Αρτέμιδας μπορεί να διεξαχθεί συζήτηση με τους μαθητές/τριες για τη διαχρονική πρακτική της χρησιμοποίησης υλικών από αρχαίους λατρευτικούς χώρους σε πιο σύγχρονες κατασκευές (τείχη, οικήματα, ναούς). Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες μπορούν να αναζητήσουν κι άλλες παρόμοιες περιπτώσεις, όπως τα μάρμαρα του Ιπποδρόμου της βυζαντινής Θεσσαλονίκης, η χρήση του Παρθενώνα ως χριστιανικού ναού κ.λπ. Οι παραστάσεις των νομισμάτων είναι δυνατόν να αξιοποιηθούν στο μάθημα της Ιστορίας. Οι μαθητές/τριες καλούνται να παρατηρήσουν τις όψεις των νομισμάτων, να συζητήσουν μεταξύ τους και να βγάλουν συμπεράσματα σχετικά με την κοινωνική οργάνωση των νησιών (Ζάκυνθος και Κύθηρα) τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.