Γυναικα ωριμης ηλικιας απο το Περα της Πολης.
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζει ώριμη Ελληνίδα με παραδοσιακή φορεσιά από τη συνοικία Πέρα (Μπέϊογλου) της Κωνσταντινούπολης στα τέλη του 16ου αιώνα. Η εικόνα βρίσκεται στο βιβλίο "Costumes anciens et modernes" (γαλλική επανέκδοση του 1860) ή Habiti antichi et moderni di tutto il Mondo" του Cesare Vecellio, όπου υπάρχουν γκραβούρες από παραδοσιακές ή επίσημες ενδυμασίες από πολλές εθνικές και κοινωνικές ομάδες από όλον τον τότε γνωστό κόσμο. Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ιστορικό ντοκουμέντο απεικόνισης ενδυμασίας ώριμης χριστιανής Ελληνίδας από τη συνοικία Πέρα της Πόλης στα τέλη του 16ου αιώνα όπως τη ζωγράφισε ο φημισμένος ζωγράφος περιηγητής της Βενετίας Cesare Vecellio. Ο Vecellio ήταν ζωγράφος και αδελφός του διάσημου ζωγράφου TItian από τη Βενετία. Από τα έργα του προσπάθησε να εντυπωσιάσει και να επηρεάσει τη μόδα της εποχής παρουσιάζοντας ενδυμασίες από πολλές περιοχές και από πολλές εθνικότητες με υπερβολή τονίζοντας το εξωτικό ενώ συνέβαλλε πολύ στη δημιουργία της μόδας του τουρκο- μπαρόκ στη Δύση και ειδικότερα στη Γαλλία του Λουδοβίκου του 14ου (16ος αιώνας).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με το μαθησιακό αντικείμενο- γκραβούρα οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έρχονται σε επαφή με την ενδυμασία των ώριμων Ελληνίδων γυναικών της Κωνσταντινούπολης του 16ου αιώνα. Με αφορμή την εικόνα μπορούν να αναζητήσουν σε πηγές ή στο διαδίκτυο στο μάθημα της Ιστορίας και της Αισθητικής Αγωγής επιπλέον αναπαραστάσεις γυναικών της εποχής και μέσω διερευνητικής εργασίας, να τις παρουσιάσουν στην τάξη αφού διερευνήσουν το ρόλο τους. Οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν επίσης να αναζητήσουν σε βάθος τη λειτουργία των ρούχων σχετικά με τον κοινωνικό ή πολιτικό ρόλο που επιτελούν πέρα από το λειτουργικό ενώ με τη μέθοδο πρότζεκτ μπορούν να συνδέσουν τη θέση της γυναίκας στην Οθωμανική κοινωνία με την ενδυμασία της και τον κοινωνικό ρόλο που αυτή επιτελεί ανάλογα την κάθε περίσταση και το μήνυμα που θέλουν να στείλουν. Αυτό το πρότζεκτ της ενδυμασίας και της κοινωνικής και πολιτικής θέσης της γυναίκας στην Κωνσταντινούπολη του 16ου αιώνα μπορεί να συγκριθεί με την αντίστοιχη θέση της χριστιανής- Ελληνίδας σε άλλες περιοχές αλλά και με τον αντίστοιχο ενδυματολογικό κώδικά και την κοινωνική θέση της γυναίκας τουρκικής καταγωγή της ίδιας εποχής. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές μπορούν να φτάσουν σε χρήσιμα συμπεράσματα για την εξέλιξη του διαχρονικού ρόλου της γυναίκας στην Ελληνική και Τουρκική κοινωνία. Τέλος στα πλαίσια της Αισθητικής Αγωγής οι μαθητές με τη βοήθεια φύλλου εργασίας μπορούν να προβούν σε συναισθητική πολυτροπική ανάλυση του προσώπου που απεικονίζεται και των τυχόν συναισθημάτων που το διακατέχουν.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5614
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Κοινωνική και πολιτική οργάνωση Social and political organizationΚοινωνική και πολιτική οργάνωση
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ