Μέσω του μαθησιακού αντικειμένου οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έρχονται σε επαφή με τη φρίκη του πολέμου και μπορούν να ερευνήσουν την τύχη των ηττημένων διαχρονικά στο μάθημα της Ιστορίας ειδικά σε θρησκευτικούς πολέμους όπως αυτούς του Οθωμανικού χαλιφάτου ή των Σταυροφοριών. Οι μαθητές επίσης μπορούν να ερευνήσουν την τύχη των υπόδουλων Ελλήνων χριστιανών σε περίπτωση επανάστασης ή ήττας κατά την Οθωμανική περίοδο. Οι έρευνες των μαθητών στα πλαίσια της διαπολιτισμικής αγωγής μπορούν να γίνουν σχετικά με την τύχη των αιχμαλώτων γενικά και ειδικά των χριστιανών από τους Οθωμανούς μουσουλμάνους, αλλά και από αντίστοιχες νίκες χριστιανών απέναντι σε μουσουλμάνους. Επίσης σε ομάδες οι μαθητές μπορούν να ερευνήσουν θρησκευτικούς πολέμους, Σταυροφορίες και σύγχρονους διωγμούς σχετικά με τα ιδανικά και τα πιστεύω ανθρώπων και να γίνει μια διαχρονική παρουσίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της τύχης των αιχμαλώτων μετά από μια ήττα, σύμφωνα με τη συνθήκη της Γενεύης σε σύγκριση με το τι πραγματικά γίνεται.