Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Κλεμανσω Γεωργιος, (1841-1929), Γαλλος πολιτικος και δημοσιογραφος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για αντίγραφο πορτραίτου (ελαιογραφίας) που απεικονίζει τον μεγάλο Γάλλο δημοσιογράφο και πολιτικό Γεώργιο Κλεμανσώ (Georges Clemenceau). Ο Κλεμανσό γεννήθηκε στο Mouilleron-en-Pareds του νομού Vendee της Γαλλίας το 1841. Μετά τις εγκύκλιες σπουδές του ξεκίνησε σπουδές ιατρικής στο Παρίσι χωρίς ποτέ να τις ολοκληρώσει. Δραστηριοποιήθηκε ως πολιτικός ακτιβιστής και δημοσιογράφος εκδίδοντας δικές του φιλεργατικές εφημερίδες. Μετέβη στις ΗΠΑ όπου εργάστηκε στη Νέα Υόρκη (1865-1869) και απέκτησε οικογένεια με 3 παιδιά. Σύντομα έλαβε διαζύγιο και επέστρεψε στη Γαλλία όπου το 1870 διορίστηκε δήμαρχος του Παρισιού. Το 1867 εξελέγη στη βουλή ως μέλος της αριστεράς παράταξης. Δεν κατόρθωσε να επανεκλεγεί και επέστρεψε στη δημοσιογραφία υποστηρίζοντας μέσω της εφημερίδας του την αθωότητα του Ντρέιφους στη γνωστή υπόθεση με τον Εμίλ Ζολά. Το 1906 διορίστηκε υπουργός εσωτερικών και στη συνέχεια πρωθυπουργός απ' όπου παραιτήθηκε το 1909 λόγω διαφωνιών σχετικών με την κρίση του Μαρόκου. Το 1917 ανέλαβε την πρωθυπουργία για να βοηθήσει τη χώρα του εν μέσω του πολέμου και το κατόρθωσε φτάνοντας στην Συνθήκη των Βερσαλλιών (1919) η οποία ήταν πολύ ευνοϊκή για τη Γαλλία. To 1920 δεν κατόρθωσε να επανεκλεγεί και έκτοτε εγκατέλειψε την πολιτική. Ο Κλεμανσώ στην εποχή του τόσο ως δημοσιογράφος όσο και ως πολιτικός διατηρούσε μιαν αταλάντευτη φιλελληνική στάση και αυτό φάνηκε από τις θέσεις του στις διαπραγματεύσεις για τις συνθήκες Βερσαλλιών και Σεβρών. Ειδικά είχε αρθρογραφήσει υπέρ της Κρήτης κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας αλλά και την περίοδο της αυτονομίας της και το 1904 την είχε επισκεφτεί. Αποτέλεσμα του ταξιδιού του ήταν ένα θερμό άρθρο για την Κρήτη στην εφημερίδα που τότε εξέδιδε στο Παρίσι (Aurora). Απεβίωσε το 1929 με την επιθυμία να ταφεί κοντά στον πατέρα του, με πολιτική κηδεία και δίχως τιμές και επιτύμβια. Είχε πει: "στην κηδεία μου θέλω μόνο τα άκρως απαραίτητα, δηλαδή εμένα".
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με αφορμη την εξέταση της εικόνας του Γεώργιου Κλεμανσώ έχουμε την ευκαιρία να μελετήσουμε τη ζωή ενός σύγχρονου σημαντικού Γάλλου πολιτικού και μιας μεγάλης πνευματικής προοδευτικής προσωπικότητας, στον οποίο οφείλει πολλά το σύγχρονο Γαλλικό κράτος. Παρακολουθώντας την δημοσιογραφική και εκδοτική του καριέρα (εφημερίδες) μπορούμε να έρθουμε σε επαφή με τα κοινωνικά τεκταινόμενα και το κλίμα της εποχής στη Γαλλία του τέλους του 19ου αιώνα. Οι αναταραχές σχετικά με το θέμα των αποικιών, ο υποβόσκων αντισημιτισμός (υπόθεση Ντρέιφους κλπ), οι κοινωνικές και εργατικές διεκδικήσεις, οι εθνικές προστριβές και προβλήματα μετά από τον πόλεμο με την Πρωσία, όλα αυτά μπορούν να προσεγγιστούν με τη μελέτη του έργου του δημοσιογράφου Κλεμανσώ. Παρακολουθώντας την πολιτική του καριέρα μπορούμε, επιπλέον σε πολιτικό επίπεδο να μελετήσουμε τις πολιτικές διεργασίες που διαμόρφωσαν το χαρακτήρα της σύγχρονης Γαλλίας και τη μετέτρεψαν σε ένα προοδευτικό κράτος, πάντα εξετάζοντάς το υπό τις συνθήκες της εποχής. Ταυτόχρονα μπορούμε να παρακολουθήσουμε το μείζον για την Ευρώπη γεγονός του Α' Παγκόσμιου Πολέμου μέχρι και τη Συνθήκη των Βερσαλλιών όπου ο Κλεμανσώ είχε πρωταγωνιστικό ρόλο (και ίσως κάπου εκεί να μπορούν να αναζητηθούν τα αίτια και του Β' Παγκόσμιου Πολέμου). Τέλος, μέσα από τη στάση και τα γραπτά του Κλεμανσώ μπορούμε με τους μαθητές να προσεγγίσουμε έναν γνήσιο Ευρωπαίο φιλέλληνα, γεγονός που το απέδειξε έμπρακτα επανειλημμένα. Μπορούμε να επεκτείνουμε συζητωντας για το φιλελληνικό κίνημα στην Ευρωπη από τα χρόνια της επανάστασης του 1821 και το ρόλο που έπαιξε στη δημιουργία του νεοελληνικού κράτους. Τέλος, μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα για τις λυκοσυμμαχίες που εξελίσσονταν στην Ευρώπη το πως συνομολογούνταν οι διεθνείς συνθήκες της εποχής και την επιροοή των δυνατών κρατώνί. Έτσι προσεγγίζονται διεθνείς πολιτικές διαδικασίες που ευρίσκονται στην αρχή και σχετίζονται άμεσα με τη δημιουργία του Νέου Ελληνικού Κράτους.
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5640
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία
> Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.)
> Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα Political and ideological IssuesΠολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Διακρατικές σχέσεις και διπλωματία Interstate relations and diplomacyΔιακρατικές σχέσεις και διπλωματία
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα Political and ideological IssuesΠολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Διακρατικές σχέσεις και διπλωματία Interstate relations and diplomacyΔιακρατικές σχέσεις και διπλωματία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator