Οι μαθητές θα παρατηρήσουν την εικόνα και στη συνέχεια, εργαζόμενοι ομαδικά, μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες για τη ζωή των κτηνοτρόφων κατά τον 20ό αιώνα, αλλά και σε παλιότερες εποχές. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να κατευθύνει τους μαθητές να εστιάσουν στη νομαδική ζωή και στην οικονομική και κοινωνική τους οργάνωση.Αν υπάρχουν μαθητές στην τάξη που κατάγονται από οικογένειες Βλάχων ή Σαρακατσαναίων, θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να οργανωθεί από τα ίδια τα παιδιά μια σχετική παρουσίαση του τσελιγκάτου, ως οικονομικής και κοινωνικής μονάδας, καθώς και των ιδιαίτερων εθίμων της κάθε φυλής. Τέλος, σε συνδυασμό με το αντίστοιχο μάθημα της Γεωγραφίας, μπορεί να γίνει σύγκριση με τη σύγχρονη κτηνοτροφία και τη συμβολή της στην οικονομική ζωή της χώρας μας.