Αποκατασταση ζημιων γεφυρας 1945 - 1946
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Οι κατακτητές φρόντιζαν για την κατάληψη γεφυρών, όπως της Κορίνθου για να εξασφαλίσουν το πέρασμα των γερμανικών στρατευμάτων. Αντίστοιχα, οι αμυνόμενοι Έλληνες και οι σύμμαχοί τους, κατέστρεφαν οδικούς άξονες και ανατίναζαν γέφυρες προκειμένου να ανακόψουν τη γερμανική προέλαση (καταστροφή της γέφυρας των Τοξοτών στον ποταμό Νέστο, της γέφυρας του Αλιάκμονα, κ.λ.π.). Πολλές άλλες γέφυρες επλήγησαν από βλήματα και βόμβες. Μετά το πέρας του πολέμου δημιουργήθηκε η ανάγκη αποκατάστασης των ζημιών αυτών των γεφυρών, ώστε να αποκατασταθεί και η κυκλοφορία. Το ασπρόμαυρο αρνητικό εμφανίζει τέτοιου είδους εργασίες αποκατάστασης ζημιών σε γέφυρα. Δημιουργός του έργου είναι η Βούλα Θεοχάρη Παπαϊωάννου, γνωστή φωτογράφος της εποχής, η οποία με ευαισθησία αποτύπωσε τις συνέπειες και τις πληγές που άφησε πίσω του ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος. Έξι χαρτονομίσματα του ευρώ εμφανίζουν στη μια τους πλευρά γέφυρες. Οι γέφυρες αυτές είναι φανταστικές και συμβολίζουν τους δεσμούς που ενώνουν τους ευρωπαϊκούς λαούς μεταξύ τους και με τον υπόλοιπο κόσμο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο/η εκπαιδευτικός, τους εμφανίζει χαρτονομίσματα του ευρώ που εμφανίζουν γέφυρες ως αρχιτεκτονικά στοιχεία διαφόρων ρυθμών και εποχών. Επισημαίνει στους/στις εκπαιδευόμενους/ες ότι αυτές οι γέφυρες δεν είναι υπαρκτές και τους ρωτά να υποθέσουν γιατί επιλέχτηκαν ως τύπωμα σε έξι από τα εφτά χαρτονομίσματα του ευρώ. Αναμένεται να εντοπίσουν το ενωτικό και επικοινωνιακό μήνυμα που περνούν στους λαούς. Η χρησιμότητα και η αναγκαιότητα των γεφυρών στην οδοποιία, μπορεί να γίνει εύκολα κατανοητή από τους εκπαιδευόμενους. Έχοντας αυτό ως δεδομένο, μπορούν εύκολα να εξάγουν το συμπέρασμα ότι οι γέφυρες σε καιρό πολέμου, αποτελούν επιχειρησιακό στόχο. Η κατάληψη γεφυρών εξασφαλίζει τη διάβαση αυτών που θέλουν να προελάσουν, ενώ η καταστροφή τους είναι ζητούμενο όσων επιθυμούν να εμποδίσουν αυτήν την προέλαση. Ο/η εκπαιδευτικός εμφανίζει με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα το έργο της Βούλας Παπαϊωάννου. Ακολουθούν σχόλια για το θέμα του ασπρόμαυρου αυτού αρνητικού. Δίδεται η χρονολογία λήψης του έργου. Αμέσως μετά οι εκπαιδευόμενοι γράφουν επιχειρηματολογικό κείμενο, με θέμα τα δεινά και οι συνέπειες των πολέμων. Στα Εικαστικά δημιουργούν μακέτα με γέφυρες που ενώνουν πλαγιές βουνών, όχθες ποταμών, ακτές μεταξύ τους. Επίσης, ζωγραφίζουν γέφυρες με διαφορετικά σχέδια και χρώματα. Στη συνέχεια παρουσιάζουν έκθεση με τα έργα τους, της οποίας τον τίτλο συναποφασίζουν, όπως " Γεφυρώστε το χάσμα ανάμεσα σε λαούς και ανθρώπους".


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5673
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Επιχειρηματολογικά κείμενα
Εικαστικά > Architecture
Εικαστικά > Painting
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ