Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Αποστολου Ιωαννης, τενορος, (1860-1904)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για αναπαραγωγή φωτογραφίας που αναπαριστά τον Έλληνα λυρικό-δραματικό τενόρο Ιωάννη Αποστόλου. O Αποστόλου γεννήθηκε το 1860 στην Αθήνα. Σπούδασε τραγούδι στο Ωδείο Αθηνών. Από το 1880 ήταν μέλος διαφόρων χορωδιών της εποχής μεταξύ των οποίων στη μουσική σχολή του Λαμπελέτ. Η πρώτη του μεγάλη εμφάνιση ήταν το 1888 στην όπερα του Σπυρίδωνα Ξύνδα "Ο Υποψήφιος" που ανέβηκε από το θίασο του Κατακουζηνού με χορηγό τον σπουδαίο φιλόμουσο επιχειρηματία Ιωάννη Καραγιάννη. Αυτή ήταν μάλλον και η πρώτη παράσταση μελοδράματος στην Ελλάδα. Μετά την παράσταση μετέβη στο Μιλάνο όπου ολοκλήρωσε τις σπουδές του ως τενόρος. Τραγούδησε από τότε στην Ιταλία για πολλά χρόνια όπου αναδείχθηκε σε έναν από διασημότερους λυρικούς καλλιτέχνες όλων των εποχών αυτής της χώρας. Για δύο περιόδους τραγούδησε στην περίφημη "Σκάλα του Μιλάνου", στο Τορίνο, στη Νάπολη, στην Πάτρα και σε πολλές πόλεις όπου ανθούσε τότε η ελληνική ομογένεια όπως την Αλεξάνδρεια, το Κάιρο, την Οδησσό και βέβαια την Αθήνα. Έχει ερμηνεύσει ρόλους από έργα του Βέρντι, του Πουτσίνι και άλλων συνθετών. Ήταν τόση η επιτυχία του που είχε κληθεί επανειλημμένα από το βασιλιά της Ιταλίας Ουμπέρτο να τραγουδήσει στην αυλή του. Μπορεί να συμπεριληφθεί στους σκαπανείς του ελληνικού μελοδράματος που έθεσαν τα θεμέλια για την ίδρυση της σημερινής Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Απεβίωσε το 1904 στην Νάπολη της Ιταλίας.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Μελετώντας την εικόνα του Ιωάννη Αποστόλου, μπορούμε να αναφερθούμε στο βίο και το έργο ενός από τους πρώτους κορυφαίους Έλληνες τενόρους ο οποίος έκανε διεθνή καριέρα στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα της Ευρώπης, συμπεριλαμβανόμενης της Σκάλας του Μιλάνου, καθώς και σε αυλές εστεμμένων αλλά και σε πόλεις όπου ανθούσε τότε η ελληνική ομογένεια. Με αφορμή το έργο του μπορούμε να αναφερθούμε γενικά στο μουσικό είδος του μελοδράματος, αυτόν τον συνδυασμό θεάτρου και μουσικής τέχνης, στο οποίο είναι πιθανόν να μην έχουν τα παιδιά επαρκείς αναφορές. Στη συνέχεια μπορούμε να εστιάσουμε στα πρώτα βήματα του ελληνικού μελοδράματος που όπως και άλλες εθνικές προσπάθειες (π.χ. εθνική μουσική σχολή) προσπάθησαν να δημιουργήσουν την ελληνική εκδοχή αυτού του καλλιτεχνικού είδους. Οι προσπάθειες σ' αυτό το πεδίο έλαβαν χώρα κατά τις πρώτες δεκαετίες της απελευθέρωσης του ελληνικού κράτους σε μια προσπάθεια εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας του λαού. Μπορούμε να αναφερθούμε στις συνθήκες κάτω από τις οποίες δημιουργούσαν οι καλλιτέχνες της εποχής και τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν. Αυτοί έκαναν τα πρώτα βήματα για να δημιουργηθεί στη συνέχεια η ίδρυση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Παράλληλα οφείλουμε να κάνουμε αναφορά στην καταλυτική συνεισφορά της ιδιωτικής πρωτοβουλίας της εποχής η οποία συμπλήρωνε με τρόπο θαυμαστό τα κενά και της αδυναμίες του νεοπαγούς κράτους. Μάρτυρας αδιάψευστος η πλειονότης των δημόσιων κτιρίων που ευρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας. Με μια ανάλογη διαδικασία δημιουργήθηκε και το πρώτο ελληνικό μελόδραμα από το μεράκι ενός φιλόμουσου ιδιώτη επιχειρηματία, του Ιωάννη Καραγιάννη, του οποίου η προσωπικότητα οφείλει να μνημονευθεί ιδιαίτερα. Ξεκίνησε το βίο του από πολύ χαμηλά, βοσκώντας πρόβατα στην Κυνουρία και έφτασε να κατέχει μεγάλη επιχείρηση υψηλής ραπτικής στην Αθήνα. Όντας φιλόμουσος και ιδιαίτερα καλλιεργημένος, ίδρυσε το Ελληνικό Μελόδραμα με σκοπό τη δημιουργία ενός συστηματικού ελληνικού μελοδραματικού θιάσου. Η πρεμιέρα του (1888) δόθηκε με κάθε επισημότητα και με παρουσία του τότε βασιλέως Γεωργίου Α' στο νεόδμητο τότε Δημοτικό Θέατρο Αθηνών.Στα δύο χρόνια της παρουσίας του (1888-1890) και μέσα σε δύο μεγάλες περιοδείες, πρόλαβε να ανεβάσει πλειάδα γνωστών έργων αποτελώντας τον σημαντικότερο ίσως πρόδρομο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5676
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Μουσική Music EducationΜουσική
> Μουσικά όργανα / σύνολα – Φωνή Musical instruments / ensembles - VoiceΜουσικά όργανα / σύνολα – Φωνή
Μουσική Music EducationΜουσική > Μουσικές μορφές / είδη Music styles / genresΜουσικές μορφές / είδη
Μουσική Music EducationΜουσική > Μουσικές μορφές / είδη Music styles / genresΜουσικές μορφές / είδη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator