Άγαλμα της Νικης απο το ναο της Αρτεμιδος στην Επιδαυρο, 1889
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ηλιογραφία (μέθοδος για αναπαραγωγή σχεδίων σε φωτογραφικό χαρτί) που περιλαμβάνεται σε ταξιδιωτικό λεύκωμα (1890) του λογοτέχνη Elie Cabrol (1829-1905).Ο Γάλλος περιηγητής δείχνει, όπως είναι φυσικό, έντονο ενδιαφέρον για τις αρχαιότητες στην Ελλάδα, αρχιτεκτονικά μνημεία και γλυπτά, κάποια από τα οποία απεικονίζονται στην εν λόγω έκδοση. Εν προκειμένω απεικονίζεται ένα αγαλματίδιο Νίκης (0,81 μ.) που ήταν τοποθετημένο στο αριστερό άκρο (ακρωτήριο) του ανατολικού αετώματος του ναού της Αρτέμιδος στο Ασκληπιείο της Επιδαύρου. Ο αρχαιολογικός χώρος του Ιερού του Ασκληπιού ανασκάφθηκε από τον αρχαιολόγο Παναγή Καββαδία στα τέλη του 19ου αιώνα. Συνεπώς, η φωτογραφία του Cabrol απεικονίζει τη Νίκη όπως εκτέθηκε στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών (αρ. ευρ.159) τα πρώτα χρόνια, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αποκατάστασής της (συγκόλληση άκρων, συμπλήρωση του ώμου με γύψο). Το αγαλματίδιο, ως μέρος της διακόσμησης του ναού της Αρτέμιδος, τοποθετείται χρονικά στο τέλος του 4ου αιώνα π.Χ, .

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Σε μια επίσκεψη στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο ο διδάσκων μπορεί φέρει σε επαφή τους μαθητές με τη φωτογραφία που περιέχεται στην έκδοση του Cabrol και να τους ζητήσει να αναζητήσουν το εν λόγω αγαλματίδιο στις αίθουσες του Μουσείου. Αφού το εντοπίσουν, τους καλεί να προσέξουν και να εντοπίσουν τις διαφορές μεταξύ του εκθέματος και της εικόνας του που χρονολογείται από το 19ο αιώνα. Έπειτα μπορεί να γίνει συζήτηση με τους μαθητές για τις ενέργειες που προβαίνουν οι αρχαιολόγοι στην αποκατάσταση των γλυπτών και να τεθούν ερωτήματα όπως, για παράδειγμα, για ποιο λόγο έχει συμπληρωθεί με γύψο ο ώμος του αγάλματος ενώ δεν έχουν αποκατασταθεί τα δάκτυλα του δεξιού ποδιού. Την απάντηση σε τέτοιου είδους ερωτήματα οι μαθητές μπορούν να την αναζητήσουν με τη βοήθεια των αρχαιολόγων που εργάζονται στο μουσείο. Με την επιστροφή στην τάξη μπορεί να ανατεθεί σε ομάδα μαθητών να περιγράψουν λεπτομερώς και να βρουν περισσότερες πληροφορίες για το έργο, προσδιορίζοντας κυρίως το χώρο όπου ήταν τοποθετημένο με τη βοήθεια σχεδίων του ναού της Αρτέμιδος που διατίθενται στο διαδίκτυο (π.χ ιστοσελίδα ''Οδυσσεύς'' του Υπουργείου Πολιτισμού).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5684
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Θρησκεία ReligionΘρησκεία
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Γλυπτική SculptureΓλυπτική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ