Η απλότητα του Βήματος παραπέμπει στη βασική αρχή της Ισότητας που χαρακτηρίζει τη Δημοκρατία και στη χρήση του από οποιονδήποτε. Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούσε η Δημοκρατία στην Αρχαία Αθήνα μπορεί να αποτελέσει πεδίο προβληματισμού και σύγκρισης για τον τρόπο που λειτουργεί σήμερα.Επίσης μπορεί να αποτελέσει αφορμή για διάλογο μέσα στην τάξη για το ρόλο της Παιδείας στη δημιουργία πολιτών που να σκέφτονται συλλογικά για την πρόοδο και την ευημερία της πατρίδας τους. Οι αναφερόμενες τρεις αρχές της Δημοκρατίας μπορούν να αναλυθούν διεξοδικά σε συνεργατικό πλαίσιο μάθησης.
Σε ομάδες που θα συγκροτηθούν στην τάξη μπορούν να συζητηθούν διάφορα επίκαιρα θέματα που θα επιλέγουν οι ίδιοι και όπου όλοι οι μαθητές θα περνούν από το βήμα και θα αναπτύσσουν τα επιχειρήματά τους γι αυτά. Η επιχειρηματολογία θα αξιολογείται θα κρίνεται και θα ψηφίζεται ως προς την ορθότητά και την αποτελεσματικότητά της από όλους.
Με αναζήτηση στο διαδίκτυο μπορούν οι μαθητές να βρουν εικόνες και άρθρα που να αναφέρονται στο συγκεκριμένο αρχαιολογικό χώρο. Επίσης μέσα από την αναζήτηση να αναφερθούν στο λόγο του Κολοκοτρώνη στην Πνύκα που αποτελεί και πνευματική του παρακαταθήκη προς τους νέους.