Χαλκινο αγαλμα της Αφροδιτης και σφραγιδολιθοι
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για ζωγραφική αναπαράσταση αρχαιολογικών ευρημάτων, η οποία περιλαμβάνεται σε ξενόγλωσση έκδοση του 1743. Ειδικότερα, απεικονίζεται χάλκινο άγαλμα της Αφροδίτης, σε δύο όψεις, καθώς και αρχαίοι σφραγιδόλιθοι με διάφορες αναπαραστάσεις. Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί για τη μελέτη της αρχαίας ελληνικής τέχνης, με ειδικότερες αναφορές στην πλαστική τέχνη και στην τέχνη της λιθοτεχνίας κατά την εποχή του Χαλκού. Επίσης, η εικόνα μπορεί να αποτελέσει υλικό αφόρμησης στο πλαίσιο Ερευνητικής Εργασίας στο μάθημα της Ιστορίας της Α’ τάξης Γυμνασίου με στόχο την εμπλοκή των μαθητών σε δραστηριότητες συγκριτικής μελέτης της καλλιτεχνικής δημιουργίας των αρχαίων Ελλήνων σε διαφορετικές ιστορικές εποχές, όπως η Εποχή του Χαλκού, η Αρχαϊκή Εποχή και η Κλασική Εποχή.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να παρατηρήσουν και να αξιοποιήσουν την εικόνα ως ιστορική πηγή συνδυαστικά με τις εικόνες του σχολικού βιβλίου που περιλαμβάνουν δείγματα της καλλιτεχνικής παραγωγής των πρώτων σημαντικών ελληνικών πολιτισμών (Μινωικός, Μυκηναϊκός πολιτισμός, πολιτισμοί νησιών του Αιγαίου) κατά την Εποχή του Χαλκού. Στη συνέχεια, προτείνεται οι μαθητές, να αναζητήσουν και να συγκεντρώσουν φωτογραφικό υλικό αρχαιολογικών ευρημάτων που αντιπροσωπεύουν την αρχαία ελληνική τέχνη σε διαφορετικές ιστορικές περιόδους, και ειδικότερα κατά την Εποχή του Χαλκού, κατά την Αρχαϊκή Εποχή και κατά την Κλασική Εποχή. Η έρευνα των μαθητών προτείνεται να διεξαχθεί σε ψηφιακές συλλογές του Υπουργείου Πολιτισμού συνδυαστικά με το οπτικό υλικό του σχολικού εγχειριδίου. Στόχος της εκπαιδευτικής δραστηριότητας είναι η εμπλοκή των μαθητών σε συνεργατικές δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης και συγκριτικής μελέτης της καλλιτεχνικής δημιουργίας διαφορετικών πολιτισμών του αρχαίου ελληνικού κόσμου, ώστε να είναι σε θέση να διακρίνουν και να εντοπίζουν ομοιότητες ή/και διαφορές ως προς τα χαρακτηριστικά των ευρημάτων, καθώς και να τα εντάσσουν σε αντίστοιχες ιστορικές εποχές.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5699
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Προϊστορία PrehistoryΠροϊστορία > Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική Ceramic Art, Plastic Art, PaintingΚεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΓΑΖΕΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ