Το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της διερευνητικής μάθησης και κατά τη διδασκαλία τού μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας για την ανίχνευση των γενικών και ειδικότερων χαρακτηριστικών τού λογοτεχνικού είδους του διηγήματος (βασική φόρμα και είδος του διηγήματος, ρεαλιστικό, ηθογραφικό διήγημα κ.ά.). Αντίστοιχα, οι μαθητές μπορούν να συγκρίνουν το κείμενο με άλλα παρόμοια της ίδιας περίπου χρονικής περιόδου για να διαπιστώσουν ομοιότητες και διαφορές ως προς την έκταση, το περιεχόμενο, το είδος του διηγήματος, τους ήρωες, κ.ά. (ενδεικτικά: μπορεί να γίνει σύγκριση με το διήγημα του Δ. Βουτυρά, ‘Παραρλάμα’). Εκτός των παραπάνω, στο πλαίσιο ευρύτερων διαθεματικών δραστηριοτήτων μπορούν να ανατεθούν στους μαθητές εργασίες με τις οποίες να διερευνάται ο ρόλος της συμβολής τού Τύπου στην ανάπτυξη του λογοτεχνικού είδους του διηγήματος μέσα από τη μελέτη εφημερίδων και περιοδικών της εποχής. Τέλος, για τη διάδραση των μαθητών με το λογοτεχνικό έργο μπορούν ακόμη να προβλεφθούν ατομικές ή ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες που να εστιάζουν στην έκφραση ή τη διατύπωση προσωπικής γνώμης (ευαρέσκειας ή απαρέσκειας) των μαθητών για το διήγημα, στη σκιαγράφηση της προσωπικότητας των ηρώων, κ.ά. Παράλληλα, με στόχο τη δυναμική συμμετοχή των μαθητών στην αναγνωστική και συγγραφική διαδικασία μπορούν να υλοποιηθούν ομαδοσυνεργατικές ή ατομικές δραστηριότητες κατά τις οποίες οι μαθητές αποδίδουν ένα διαφορετικό τέλος στο διήγημα, δίνοντας ταυτόχρονα την προσωπική τους εκδοχή στην εξαφάνιση του ήρωα.