Κ.Ν. Κωνσταντινιδη, Φυλλα καμελιας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για ποίημα του Κ. Ν. Κωνσταντινίδη (1880-1953), που έχει δημοσιευθεί στη Νέα Ζωή, φιλολογικό περιοδικό το οποίο εκδόθηκε το 1904 από τον ομώνυμο σύλλογο της Αλεξάνδρειας και ως το 1927 έπαιξε σπουδαίο ρόλο στην εξέλιξη των ελληνικών γραμμάτων στην Αίγυπτο. Αρχικά, η Νέα Ζωή χαρακτηρίζονταν από το λογιοτατισμό και την καθαρεύουσα, αλλά, μετά το κίνημα του δημοτικισμού, οι Νεοζωιστές έγιναν θερμοί υποστηρικτές της δημοτικής γλώσσας και την έκαναν όργανό τους. Συνεργάτες του περιοδικού υπήρξαν οι Κ. Βάρναλης, Α. Δελμούζος, Κ. Καβάφης, Ν. Καζαντζάκης, Α. Καρκαβίτσας, Ν. Καρυωτάκης, Γρ. Ξενόπουλος, Κ. Παλαμάς, Ι.Μ. Παναγιωτόπουλος, Ε. Παπανούτσος, Ζ. Παπαντωνίου και αμέτρητοι άλλοι εκπρόσωποι της ελληνικής γραμματείας. Ο Κ. Ν. Κωνσταντινίδης (1885-1971) γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια από Ρόδιους γονείς βαμβακέμπορους και ασχολήθηκε με την ποίηση, το διήγημα, την ιστορία και του θέατρο. Ο Κ.Θ. Δημαράς στην «Ιστορία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας» του, τον κατατάσσει στο κλίμα του Παλαμά, αλλά με επιδράσεις και από τον Καβάφη. Το ποιητικό του έργο χαρακτηρίζεται από το μέτρο, την ομοιοκαταληξία, τις πατριωτικές εξάρσεις, την επανάληψη, την υπερβολή, τη ρητορικότητα και το στόμφο, τον αναλυτικό λόγο και έναν αξιοπρόσεχτο λυρισμό. Το συγκεκριμένο ποίημα (αφιερωμένο στον ποιητή Πέτρο Μάγνη) αποτελεί κάλεσμα προς ένα γυναικείο πρόσωπο για συμμετοχή στο πανηγύρι της φύσης την Άνοιξη, παρέα με τις νύμφες των δασών, τα λουλούδια και τα πουλιά, ώστε να δυναμώσει την έμπνευση και κατ’ επέκταση το έργο του ποιητή.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί ως παράλληλο, στο μάθημα της Νεοελληνικής λογοτεχνίας, κατά τη διδασκαλία κειμένων της Νέας Αθηναϊκής σχολής, προκειμένου οι μαθητές/τριες να κατατάξουν το ποίημα στο κλίμα του Παλαμά (π.χ. δημοτική γλώσσα, στιχουργική δεξιοτεχνία, λυρισμός, ρομαντισμός κλπ), αλλά και να εντοπίσουν επιδράσεις από τον Καβάφη (π.χ. θεατρικότητα μέσω της αποστροφής σε κάποιο πρόσωπο, σκηνοθεσία, πεζολογία, χρήση συμβόλων, αναζήτηση πηγών έμπνευσης κλπ). Επίσης, το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά τη διδασκαλία της παραδοσιακής και μοντέρνας ποίησης, προκειμένου οι μαθητές/τριες να κατατάξουν το ποίημα σε μία από τις δύο κατηγορίες με βάση τα χαρακτηριστικά του. Προτείνεται οι μαθητές/τριες να δημιουργήσουν αφίσα (poster) με τα χαρακτηριστικά της παραδοσιακής και της μοντέρνας ποίησης και να την αναρτήσουν στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5736
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΕΚΔΟΣΗ
1910 μ.Χ.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Γραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές Literary periods - Generations / SchoolsΓραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές > Νέα Αθηναϊκή Σχολή / Γενιά του 1880 New Athenian School / Generation of 1880Νέα Αθηναϊκή Σχολή / Γενιά του 1880
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Κ. Ν. Κωνσταντινίδης
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΒΑΣΙΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ