Η φωτογραφία αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Σύγχρονης Ιστορίας, στο πλαίσιο της διδασκαλίας για το Κυπριακό Ζήτημα, προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν την αξιόλογη προσωπικότητα του Σπ. Κυπριανού. Ως Πρόεδρος προσπάθησε να επουλώσει τα τραύματα, που άφησε η εισβολή και η κατοχή. Εξασφάλισε στέγη στους πρόσφυγες και εργασία πετυχαίνοντας ένα μικρό οικονομικό θαύμα. Ο Σπ. Κυπριανού απέναντι στις εναντιότητες, που γνώρισε η Κύπρος, απέδειξε ότι είχε αίσθημα ευθύνης και καθαρή σκέψη. Κρίνεται λοιπόν σκόπιμο οι μαθητές να γνωρίσουν τη σύγχρονη ιστορία και περιπέτεια της Κύπρου και τη συμβολή του Κυπριανού στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της χώρας. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να προβάλει ντοκιμαντέρ για το πρόσωπο του (παραγωγή του ΡΙΚ το 2002) και να ακολουθήσει συζήτηση για το άλυτο πρόβλημα της Κατοχής παρά την καταδίκη από τους διεθνείς οργανισμούς: τον εποικισμό της Κύπρου από Τούρκους και το ψευδοκράτος που εγκαινίασε το 1983 ο Ραούφ Ντενκτάς με την αρωγή της Άγκυρας, τις ελπίδες από την πλήρη ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας το 2004 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την αποτυχία του Σχεδίου Ανάν κ.α. Παράλληλα, καλό είναι να δοθεί φύλλο εργασίας στους μαθητές με ερωτήσεις όπως: - Ποια ήταν τα αίτια του κυπριακού αγώνα του 1955-1959; - Να σκιαγραφήσετε με συντομία την προσωπικότητα του Κυπριανού. - Για ποιους λόγους πιστεύετε ότι το κυπριακό ζήτημα παραμένει άλυτο; κ.α.