Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου στο μάθημα των Θρησκευτικών και των Εικαστικών προκειμένου να αντλήσουν πληροφορίες τόσο για τον ζωγράφο Εμμανουήλ Τζάνες και το έργο του, όσο και ως πηγή πληροφορίας και αναστοχασμού στο πλαίσιο της διερευνητικής μάθησης και της έρευνας δράσης για τους μαθητές του Δημοτικού και του Γυμνασίου στην Ευέλικτη Ζώνη και στις Ερευνητικές Εργασίες στο Γυμνάσιο/ Λύκειο. Με την επεξεργασία της συγκεκριμένης πηγής οι μαθητές μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες όχι μόνο για τον ζωγράφο Εμμανουήλ Τζάνες και το έργο του αλλά και για άλλους ζωγράφους της περιόδου μετά την Άλωση (1450-1830), να κάνουν συσχετίσεις, συγκρίσεις για τα έργα και τις επιρροές που δέχτηκαν στην τέχνη τους και να βγάλουν συμπεράσματα.