Μια παρασταση στη μεση της σεζον
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Άρθρο στη "σατυροπολιτική" εφημερίδα «Μη χάνεσαι» για μια παράσταση στη μέση της σεζόν (Μία παράστασις demie-saison), που το υπογράφει ένας τακτικός συνεργάτης του περιοδικού ως Χεσμές ο Ίμβριος. Το όνομα του υπογράφοντος, που είναι προφανώς ψευδώνυμο, «ηχεί» εξίσου σατιρικά με την όλη παρουσίαση-κριτική της παράστασης. Στην περιγραφή του πρωτεύουσα θέση έχει η σύνθεση του κοινού και κυρίως οι αξιωματικοί, οι επίστρατοι φαρμακοποιοί, η νεολαία, οι θεατρικοί επιχειρηματίες, οι υπαστυνόμοι και οι κλητήρες. Στα θεωρεία οι γνωστές καλές οικογένειες και μερικά ζευγάρια όμορφα μαύρα μάτια... Το θέαμα που περιγράφεται δεν είναι θεατρικό. Πρόκειται για μια ελαφριά παράσταση τύπου βωντβίλ και βαριετέ. Μάλιστα ενώ ο υπογράφων χαριτολογώντας αναμένει θηλυκό … Ηρακλή επί σκηνής, εμφανίζονται δύο Ηρακλείδες, προτού τρίτη στη σειρά εμφανισθεί γυναίκα–αμαζόνα. Άλλωστε οι γυναίκες με γραμμωμένους μύες ήταν δημοφιλές θέαμα την εποχή αυτή. Το θέαμα φαίνεται οριακά να απολαμβάνει τόσο το κοινό όσο και ο υπογράφων, αφού βρίσκεται στα όρια του «καθώς πρέπει» δημιουργώντας αμηχανία, ιδιαίτερα στις κυρίες.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν την παρουσίαση-κριτική της συγκεκριμένης παράστασης σε σχέση με άλλες παραστάσεις ή και με παραστάσεις της ίδιας χρονικής περιόδου. Θα μπορούσαν να τους απασχολήσουν ζητήματα ψυχαγωγίας ή διασκέδασης, σοβαρού θεάτρου ή όπως σε αυτήν την περίπτωση ελαφράς παράστασης τύπου βαριετέ. Θα μπορούσαν επίσης να μελετήσουν το συγκεκριμένο κείμενο ως είδος κριτικής θεάματος εντός του πλαισίου του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας, στο Κεφάλαιο: Παρουσίαση Κριτική. Στην περίπτωση αυτή θα μπορούσαν να αποδομήσουν το κείμενο και να γράψουν ένα δικό τους, χρησιμοποιώντας τα δικά τους εκφραστικά μέσα. π.χ. η δική τους παρουσίαση-κριτική θα μπορούσε να είναι γραμμένη χωρίς χιούμορ ή πολύ περισσότερο να εμφορείται από άλλου είδους συναισθήματα αναφορικά με το θέαμα. Με τον τρόπο αυτό θα εξασκηθούν σε ζητήματα ύφους και διάθεσης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5815
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Παρουσίαση - Κριτική Presentation - ReviewΠαρουσίαση - Κριτική
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Δραστηριότητες ActivitiesΔραστηριότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Χεσμές ο Ιμβριος
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ