Το Παναθηναϊκο Σταδιο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο προέρχεται από το βιβλίο του Γερμανού August Ferdinand Stademann "Panorama von Athen. An Ort und Stelle aufgenommen und herausgegeben von Ferdinand Stademann" (Πανόραμα της Αθήνας που το ζωγράφισε επί τόπου και το εξέδωσε ο Ferdinand Stademann). Το βιβλίο εκδόθηκε στο Μόναχο, το 1841. Ο Ferdinand Stademann (1791-1873) γεννήθηκε στο Βερολίνο και από το 1810 έζησε στη Βαυαρία. Το 1832 ήλθε στην Ελλάδα, ως σύμβουλος της Αντιβασιλείας, όπου παρέμεινε ως το 1836. Στο βιβλίο "Πανόραμα της Αθήνας..." τα σχέδια του Stademann αποτυπώνονται σε ρυζόχαρτο. Στο μαθησιακό αντικείμενο αποτυπώνεται η άποψη του Παναθηναϊκού Σταδίου, στην Αθήνα, στα χρόνια του Όθωνα. Διακρίνονται οι δύο κρηπιδότοιχοι των μετώπων δεξιά και αριστερά της εισόδου του άλλοτε Σταδίου, ανάμεσα από δύο υψώματα, τους λόφους Άγρα και Άρδηττο. Γύρω από τον χώρο του Σταδίου, φαίνεται να βόσκουν κοπάδια από ζώα, ενώ μπροστά από την είσοδο του Σταδίου υπάρχει ένας έφιππος άνδρας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό, ως αφόρμηση για συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης. Για παράδειγμα, οι μαθητές: α) επισκέπτονται την ιστοσελίδα "Οδυσσεύς" του Υπουργείου Πολιτισμού και διαβάζουν τις πληροφορίες για την ιστορία του Παναθηναϊκού Σταδίου, με στόχο να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, β) αναζητούν πληροφορίες για τους γυμνικούς αγώνες, οι οποίοι διεξάγονταν στο Παναθηναϊκό Στάδιο στη γιορτή των Παναθηναίων και δημιουργούν μία σχετική πολυτροπική παρουσίαση, γ) μελετούν στο "Φωτόδεντρο" το μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο αναφέρεται στους Ολυμπιακούς Αγώνες και ετοιμάζουν μία εργασία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896, εστιάζοντας στο Παναθηναϊκό Στάδιο, δ) επιχειρούν να σχεδιάσουν ένα σημαντικό μνημείο πολιτισμού του τόπου τους ( π.χ. αρχαίο θέατρο, φρούριο, στάδιο).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5820
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Αθλητισμός SportsΑθλητισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Σχέδιο και χρώμα Design and ColorΣχέδιο και χρώμα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΟΛΓΑ ΠΑΧΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ