Κηδεια στη Λιβαδεια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Απεικονίζεται νεκρώσιμη τελετή (κηδεία), που αποτελούσε κεντρικό στοιχείο στη θρησκευτική ζωή της οικογένειας και της πόλης. Η εικόνα περιλαμβάνεται στο περιηγητικό λεύκωμα, με τίτλο «SCHWEIGER LERCHENFELD, Amand, (Freiherr von). Griechenland in Wort und Bild, Eine Schilderung des hellenischen Konigreiches, Λειψία, Heinrich Schmidt & Carl Günther, 1887 / Kettwig, Phaidon, 1992». Στο ταξιδιωτικό αυτό βιβλίο, που κοσμείται με χαρακτικά, ο αυστριακός αξιωματικός και συγγραφέας Amand von Schweiger Lerchenfeld περιγράφει το ταξίδι του στον ελλαδικό χώρο, κατά το έτος 1875, δίνοντας πληροφορίες για τους τόπους του και τους ανθρώπους του.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με αφορμή το μαθησιακό αντικείμενο που απεικονίζει τη διαβατήρια τελετή (τελετουργική πρακτική και δοξασία) του θανάτου (κηδεία), οι μαθητές επιδιώκεται: 1) Να αναφερθούν στα στάδια της ταφής στην αρχαία Ελλάδα, αντλώντας υλικό από τον «Επιτάφιο λόγο» του Περικλέους για τους πρώτους νεκρούς του Πελοποννησιακού πολέμου (Θουκυδίδης 2, 34). 2) Να μελετήσουν το τελετουργικό της ταφής στην ορθόδοξη λατρεία και να το συσχετίσουν με το αρχαιοελληνικό. 3) Να αναφερθούν στις διαφορετικές ταφικές πρακτικές (π.χ. ενταφιασμός, καύση/αποτέφρωση, ταρίχευση και μουμιοποίηση, ταφή πολεμιστών σε τύμβο). 4) Να εξετάσουν το εκκλησιαστικό δίκαιο για την κηδεία αναφορικά με τα αβάπτιστα βρέφη, τους αφορισμένους, τους αυτόχειρες. 5) Να συγκεντρώσουν υλικό από εικόνες τάφων και γλυπτών Μεγάλων Ανδρών στο Νεκροταφείο της Αθήνας και να το υπομνηματίσουν. 6) Να ανακαλέσουν στη μνήμη τους λέξεις που σχετίζονται με έθιμα ταφής και λατρείας των νεκρών (π.χ. κτερίσματα, μνημόσυνα, κόλλυβα, μοιρολόγια) και να εξηγήσουν τη σημασία τους, αξιοποιώντας την τεχνική του καταιγισμού των ιδεών. 7) Να ετυμολογήσουν τη λέξη «κηδεία», να δώσουν τον ορισμό της και να αναζητήσουν παράγωγες λέξεις.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5843
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Πίστη FaithΠίστη > Ελληνισμός και Χριστιανισμός Hellenism and ChristianityΕλληνισμός και Χριστιανισμός
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Λεξιλόγιο - Σημασιολογία Vocabulary - SemanticsΛεξιλόγιο - Σημασιολογία > Οικογένειες λέξεων Word familiesΟικογένειες λέξεων
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Πίστη FaithΠίστη > Χαρακτηριστικά του Χριστιανισμού Characteristics of ChristianityΧαρακτηριστικά του Χριστιανισμού
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΕΤΑΞΟΥΛΑ ΜΑΝΙΚΑΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ