Βλασσης Φρυσιρας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για εικόνα ενός πίνακα (λάδι σε καμβά, 160x120εκ.) του Χρόνη Μπότσογλου, καθηγητή ζωγραφικής και διατελέσαντα πρύτανη της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. Αφορά την προσωπογραφία του νομικού και συλλέκτη έργων τέχνης Βλάσση Φρυσίρα. Η ρεαλιστική αναπαράσταση της ανθρώπινης μορφής από τον Χρ. Μπότσογλου με τη χρήση απλών γραμμών, περιορισμένων χρωμάτων και την αποφυγή λεπτομερειών, προσφέρει πληροφορίες τόσο για την καλλιτεχνική πορεία του ίδιου του εικαστικού όσο και για τις τάσεις, τα πρόσωπα και τη φιλοσοφία της σύγχρονης ανθρωποκεντρικής ευρωπαϊκής ζωγραφικής (μετά το 1940) που βρίσκεται συγκεντρωμένη στη συλλογή του ομώνυμου Μουσείου (Φρυσίρα) στην Αθήνα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Παράλληλα με την αξιοποίηση του ψηφιακού αντικείμενου στα πλαίσια της Αισθητικής Αγωγής -με το στόχο της γνωριμίας των μαθητών/τριών με ονόματα και αντιπροσωπευτικά έργα σύγχρονων καλλιτεχνών και την εξοικείωση με τα βασικά χαρακτηριστικά τεχνοτροπιών και εκδηλώσεων της σύγχρονης τέχνης- η περιγραφή και σύγκριση της πινελιάς, της υφής της ζωγραφικής επιφάνειας και της χρήση των χρωμάτων μπορεί να δώσει το έναυσμα για τη διατύπωση υποθέσεων σχετικά με τα συναισθήματα των συμμετεχόντων κατά τη δημιουργία του έργου (ζωγράφος και μοντέλο) αλλά και για τον ενδεχόμενο διάλογο που μπορεί να αναπτυχθεί ανάμεσά στους σε τρία διαφορετικά στάδια (πριν τη δημιουργία, κατά την ώρα της δημιουργίας και μετά από αυτήν). Τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών στην παραγωγή αντίστοιχων κειμένων μπορεί επίσης να παρακινήσει η ένταξη των σχετικών διαλόγων στα πλαίσια δημιουργίας ενός κόμικ με πρωταγωνιστές τον ζωγράφο και τον συλλέκτη. Στον εμπλουτισμό των σχετικών διαλόγων μπορεί να συμβάλλει επίσης η αναζήτηση επιπλέον πληροφοριών γύρω από την προσωπικότητα των δύο πρωταγωνιστών η οποία μπορεί να επιτευχθεί μέσω της πρόσβασης σε συνεντεύξεις τους που διατίθενται στο διαδίκτυο.
Το ψηφιακό αντικείμενο μπορεί παράλληλα να αποτελέσει αφορμή για μια συζήτηση γύρω από το θέμα της σχέσης του καλλιτέχνη και του συλλέκτη αλλά και του χαρακτήρα που αυτή μπορεί να πάρει στο πέρασμα του χρόνου. Έχοντας ως συνδετικό κρίκο αυτής της σχέσης την ύπαρξη ενός έργου τέχνης μπορούν να αναπτυχθούν διαφορετικά επιχειρήματα ανάμεσά τους, τα οποία θα κληθούν οι μαθητές/τριες να αναπτύξουν κατά τη δραματοποίηση μιας υποτιθέμενης συνάντησής τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5865
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Frissiras Museum Website
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΕΚΔΟΣΗ
1988 μ.Χ (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά > Painting
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία > Προφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία > Διάλογος
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Ψηφιακά κείμενα
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα > Human - Human relations and values
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Επιχειρηματολογικά κείμενα
Θεατρική αγωγή > Θέατρο και άλλες Τέχνες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ