Βλασσης Φρυσιρας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για εικόνα ενός πίνακα (λάδι σε καμβά, 160x120εκ.) του Χρόνη Μπότσογλου, καθηγητή ζωγραφικής και διατελέσαντα πρύτανη της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. Αφορά την προσωπογραφία του νομικού και συλλέκτη έργων τέχνης Βλάσση Φρυσίρα. Η ρεαλιστική αναπαράσταση της ανθρώπινης μορφής από τον Χρ. Μπότσογλου με τη χρήση απλών γραμμών, περιορισμένων χρωμάτων και την αποφυγή λεπτομερειών, προσφέρει πληροφορίες τόσο για την καλλιτεχνική πορεία του ίδιου του εικαστικού όσο και για τις τάσεις, τα πρόσωπα και τη φιλοσοφία της σύγχρονης ανθρωποκεντρικής ευρωπαϊκής ζωγραφικής (μετά το 1940) που βρίσκεται συγκεντρωμένη στη συλλογή του ομώνυμου Μουσείου (Φρυσίρα) στην Αθήνα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Παράλληλα με την αξιοποίηση του ψηφιακού αντικείμενου στα πλαίσια της Αισθητικής Αγωγής -με το στόχο της γνωριμίας των μαθητών/τριών με ονόματα και αντιπροσωπευτικά έργα σύγχρονων καλλιτεχνών και την εξοικείωση με τα βασικά χαρακτηριστικά τεχνοτροπιών και εκδηλώσεων της σύγχρονης τέχνης- η περιγραφή και σύγκριση της πινελιάς, της υφής της ζωγραφικής επιφάνειας και της χρήση των χρωμάτων μπορεί να δώσει το έναυσμα για τη διατύπωση υποθέσεων σχετικά με τα συναισθήματα των συμμετεχόντων κατά τη δημιουργία του έργου (ζωγράφος και μοντέλο) αλλά και για τον ενδεχόμενο διάλογο που μπορεί να αναπτυχθεί ανάμεσά στους σε τρία διαφορετικά στάδια (πριν τη δημιουργία, κατά την ώρα της δημιουργίας και μετά από αυτήν). Τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών στην παραγωγή αντίστοιχων κειμένων μπορεί επίσης να παρακινήσει η ένταξη των σχετικών διαλόγων στα πλαίσια δημιουργίας ενός κόμικ με πρωταγωνιστές τον ζωγράφο και τον συλλέκτη. Στον εμπλουτισμό των σχετικών διαλόγων μπορεί να συμβάλλει επίσης η αναζήτηση επιπλέον πληροφοριών γύρω από την προσωπικότητα των δύο πρωταγωνιστών η οποία μπορεί να επιτευχθεί μέσω της πρόσβασης σε συνεντεύξεις τους που διατίθενται στο διαδίκτυο.
Το ψηφιακό αντικείμενο μπορεί παράλληλα να αποτελέσει αφορμή για μια συζήτηση γύρω από το θέμα της σχέσης του καλλιτέχνη και του συλλέκτη αλλά και του χαρακτήρα που αυτή μπορεί να πάρει στο πέρασμα του χρόνου. Έχοντας ως συνδετικό κρίκο αυτής της σχέσης την ύπαρξη ενός έργου τέχνης μπορούν να αναπτυχθούν διαφορετικά επιχειρήματα ανάμεσά τους, τα οποία θα κληθούν οι μαθητές/τριες να αναπτύξουν κατά τη δραματοποίηση μιας υποτιθέμενης συνάντησής τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5865
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΕΚΔΟΣΗ
1988 μ.Χ (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία Speech - CommunicationΛόγος - Επικοινωνία > Προφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος Oral / Written / Digital SpeechΠροφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία Speech - CommunicationΛόγος - Επικοινωνία > Διάλογος DialogueΔιάλογος
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Ψηφιακά κείμενα Digital textsΨηφιακά κείμενα
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - Human relations and valuesΆνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Επιχειρηματολογικά κείμενα Argumentative textsΕπιχειρηματολογικά κείμενα
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Θέατρο και άλλες Τέχνες Theater and other forms of ArtΘέατρο και άλλες Τέχνες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ