Διανομη συσσιτιου - Ήπειρος 1912-1913
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η σίτιση του στρατεύματος, αποτελεί προαπαιτούμενο κάθε εκστρατείας. Το συγκεκριμένο φωτογραφικό τύπωμα, προέρχεται από τους Βαλκανικούς Πολέμους και δημιουργοί είναι οι φωτογράφοι Ρωμαΐδης-Zeitz. Το φαγητό για το στράτευμα μπορούσε να περιλαμβάνει γαλέτα με ή χωρίς τυρί, ατζέμ πιλάφι, φασόλια γιαχνί, τηγανητά αυγά με τυρί, κοτόσουπα κ.λ.π. Λόγω ελλείψεων γίνονταν επιτάξεις, δηλαδή οι στρατιώτες έπαιρναν πουλερικά, αυγά κ.λ.π. από τα μέρη που περνούσαν. Το επίπεδο και το ενδιαφέρον του μάγειρα, είχε άμεση συνάφεια με την ποιότητα και τη νοστιμιά του φαγητού των στρατιωτών. Επίσης, όταν λειτουργούσε σωστά η επιμελητεία, έφταναν στους μαχητές ακόμη και σοκολάτες. Η εξάντληση των αποθεμάτων και οι δυσχέρειες στον ανεφοδιασμό, δημιουργούσαν ελλείψεις στη σίτιση των στρατιωτών. Το ψωμί ήταν λίγο και κακής ποιότητας, η γνωστή κουραμάνα. Στην Ήπειρο το μενού περιλάμβανε πέρδικες, μπεκάτσες αλλά και λαγούς που αφθονούσαν τότε και τους έπιαναν οι ίδιοι οι στρατιώτες. Το νερό, προερχόταν συχνά από πηγάδια, πηγές ή και ρυάκια.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο/η εκπαιδευτικός εμφανίζει το φωτογραφικό τύπωμα. Οι εκπαιδευόμενοι μαθητές συμπεραίνουν ότι πρόκειται για συσσίτιο στρατιωτών στην Ήπειρο, στους Βαλκανικούς Πολέμους. Ο/η εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές/τριες να κάνουν υποθέσεις σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε το στράτευμα σε εκστρατείες και να τις εκφράσουν γραπτά στις ομάδες. Στη συνέχεια βρίσκουν στο διαδίκτυο μαρτυρίες της εποχής και ντοκουμέντα που αποκαλύπτουν τις δυσκολίες στη σίτιση των στρατιωτικών, αλλά και των ζώων με τα οποία μετέφεραν τρόφιμα και πυρομαχικά. Οι μαθητές/τριες ενημερώνονται για τις δυσκολίες αυτές, αλλά και για τα είδη φαγητών που μπορούσαν να προμηθευτούν στο στράτευμα, την ανάγκη για επίταξη φαγώσιμων ζώων και πουλερικών από τα χωριά που περνούσαν, την ανεύρεση νερού και τη χρήση τσαγιού με σταγόνες από βάμμα ιωδίου για την πρόληψη της χολέρας, καθώς και τον καθοριστικό ρόλο του μάγειρα στη νοστιμιά των φαγητών αυτών. Στη συνέχεια μπορούν σε ομάδες να αυτοσχεδιάσουν και να δημιουργήσουν δραματοποίηση τέτοιων σκηνών. Τι συζητήσεις μπορεί να γίνονταν την ώρα του φαγητού; Ποια σχόλια θα ακούγονταν για την ποιότητα και τη νοστιμιά του συσσιτίου; Πόσο επιδρούσε στην ψυχολογία, αλλά και στη σωματική αντοχή των στρατιωτών η έλλειψη τέτοιων ειδών; Αυτά είναι μερικά ερωτήματα που θα διευκολύνουν τους αυτοσχεδιασμούς των εκπαιδευόμενων. Τμήματα αυτών των αυτοσχεδιασμών μπορούν να παρουσιαστούν στην κοινότητα τους σχολείου, σε κάποια επετειακή γιορτή. Στην Αγωγή Υγείας γίνεται αναφορά στη δυνατότητα για σωστή διατροφή που υπάρχει σε καιρό ειρήνης. Επί της ευκαιρίας, γίνεται αναφορά στις σωστές διατροφικές συνήθειες που οφείλουν να αναπτύξουν οι εκπαιδευόμενοι/ες.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5901
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Κείμενα σχολιαστικά / γνώμης Comment / opinion textsΚείμενα σχολιαστικά / γνώμης
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Διαδίκτυο InternetΔιαδίκτυο > Αναζήτηση πληροφοριών Information searchingΑναζήτηση πληροφοριών
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Δραστηριότητες ActivitiesΔραστηριότητες
Αγωγή Υγείας Health EducationΑγωγή Υγείας > Διατροφή NutritionΔιατροφή > Διατροφικές συνήθειες Eating habitsΔιατροφικές συνήθειες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
συναισθηματικός
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ