Το ανικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Οι μαθητές μέσα από το συγκεκριμένο ψευδοϊστορικό ποίημα του Κωνσταντίνου Καβάφη «Περιμένοντας τους βαρβάρους» που ήταν το πρώτο ποίημα που υπέγραψε, να γνωρίσουν συνολικά την ποίησή του, τα θέματα που τον απασχολούν (ιστορικά, αισθησιακά ή ηδονικά, φιλοσοφικά) και να συζητήσουν για την επικαιρότητά τους. Οι μαθητές μπορούν να γνωρίσουν την ποιητική του τεχνική, την ιδιαιτερότητά του σε σχέση με τους ποιητές της εποχής του, τις ιδιομορφίες του στη γλώσσα, κ.ά. και να προσπαθήσουν να εξηγήσουν τη δημοφιλία του. Οι μαθητές εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά μπορούν να εργαστούν με κείμενα, βίντεο, ζωγραφιές, ποιήματα, εμπνευσμένα από την ποίησή του και να γίνουν ακροατές ή αναγνώστες των ποιημάτων του στην τάξη. Επεξεργαζόμενοι οι μαθητές το ποίημα του Καβάφη "Ο βασιλεύς Δημήτριος", μπορούν να πληροφορηθούν περισσότερα ιστορικά στοιχεία για το Δημήτριο, γιο του Αντίγονου του Μονόφθαλμου, διαδόχου του Μεγάλου Αλεξάνδρου και κυρίαρχου περιοχής της Ασίας, να συμμεριστούν τον προβληματισμό του μεγάλου ποιητή για τα χαρίσματα ενός πραγματικού ηγέτη και να συγκρίνουν τη συμπεριφορά του συγκεκριμένου βασιλιά , ο οποίος αποδείχτηκε ρίψασπις, αποχωρώντας από το πεδίο της μάχης, με τη στάση σύγχρονων ηγετών, που διαμορφώνουν τις τύχες των λαών διαχρονικά.