Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Δοσιος Κωνσταντινος, νομικος-πολιτικος (1810-1871)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για αναπαραγωγή έργου τέχνης που απεικονίζει τον Κωνσταντίνο Δόσιο, νομικό και πολιτικό των πρώτων χρόνων ελεύθερης ζωής το νέου ελληνικού κράτους. Ο Κωνσταντίνος Δόσιος γεννήθηκε το 1810 (κατ' άλλους το 1809) στη Βλάστη Εορδαίας με καταγωγή από το Μοναστήρι. Σπούδασε στο Μόναχο, στη Χαϊδελβέργη και στη Βιέννη. Μες την επιστροφή του στην Ελλάδα εργάστηκε στο Υπουργείο Εσωτερικών ως σύμβουλος. Συμμετείχε σε διάφορες κρίσιμες αποφάσεις για το νέο ελληνικό κράτος όπως η υποστήριξη του αυτοκέφαλου της Εκκλησίας της Ελλάδος. Διετέλεσε μέλος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και εξελέγη κατ' επανάληψη πληρεξούσιος στις εθνοσυνελεύσεις του 1843 και του 1862. Το 1863 έγινε υπουργός παιδείας και έλαβε μέρος στην επιτροπή που συνέταξε και επεξεργάστηκε το σύνταγμα του 1864. Δημοσίευσε δημοσιολογικές και πολιτικές μελέτες καθώς και μεταφράσεις (Μάνφρεντ κλπ). Απεβίωσε το 1871 στην Αθήνα. Η προσωπικότητα και ο βίος του Κωνσταντίνου Δόσιου είναι συνδεδεμένα με δύο άλλες προσωπικότητες της εποχής, αυτήν της συζύγου του, Αικατερίνης Δοσίου- Μαυροκορδάτου, καταγόμενης από διάσημη φαναριώτικη οικογένεια, λόγιας της εποχής της, γλωσσομαθούς και μεταφράστριας του ποιήματος "Γκιαούρ" του Βύρωνα, και του υιού του Αριστείδη Δόσιου ο οποίος, θιασώτης των προταγμάτων της Γαλλικής Επανάστασης, εντάχθηκε στην αντιοθωνική κίνηση της εποχής του. Το 1861, όντας δεκαοχτάχρονος φοιτητής, αποπειράθηκε ανεπιτυχώς να δολοφονήσει τη βασίλισσα Αμαλία. Το γεγονός αυτό του στοίχισε φυλακίσεις και βασανισμούς αποτέλεσμα των οποίων,όπως εικάζουν σύγχρονοι ερευνητές, ίσως να ήταν και ο πρόωρος θάνατός του από εγκεφαλικά προβλήματα.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η αναπαραγωγή του έργου τέχνης που απεικονίζει τον Κωνσταντίνο Δόσιο, νομικό και πολιτικό των πρώτων χρόνων του νέου απελευθερωμένου ελληνικού κράτους, μπορεί να συνεισφέρει εικονογραφικά στη μελέτη του διοικητικού συστήματος και των πολιτικών διεργασιών των πρώτων χρόνων της απελευθερωμένης Ελληνικής Πολιτείας. Αναφερόμενοι στο έργο του ως στέλεχος της διοίκησης αλλά και ως αιρετού, μπορούμε να ελκύσουμε τα παιδιά να προσεγγίσουν δύο καθοριστικά γεγονότα της πολιτικής ζωής. Το πρώτο είναι η θέσπιση του Συντάγματος του 1864 που αντικατέστησε αυτό του 1844 και ήταν απόρροια της εξέγερσης του 1862 που στοίχισε το θρόνο στον βασιλέα Όθωνα. Από τα σημαντικότερα σημεία του νέου συντάγματος ήταν η καθιέρωση της άμεσης, καθολικής και μυστικής ψηφοφορίας όπως και η εγκαθίδρυση βασιλευομένης (και όχι συνταγματικής) μοναρχίας στη διαδικασία εκδημοκρατισμού των πολιτικών διαδικασιών. Το δεύτερο είναι η υποστήριξη του αυτοκεφάλου της Ελλαδικής Εκκλησίας που επικυρώθηκε με διάταγμα του Όθωνα του 1833 και αναγνωρίστηκε το 1850 από το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Αυτά τα δύο γεγονότα έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των λειτουργιών και της δομής του νέου ελληνικού κράτους. Παράλληλα, με αφορμή την εικόνα του Κωνσταντίνου Δόσιου, μπορεί να γίνει αναφορά στη σύζυγό του, λόγια της εποχής της και μεταφράστρια έργων του λόρδου Βύρωνα αλλά και στον υιό του ο οποίος ως φοιτητής μετείχε στο αντιοθωνικό κίνημα με κορυφαία πράξη την αποτυχημένη απόπειρα δολοφονίας της βασίλισσας Αμαλίας. Μελετώντας αυτά τα γεγονότα μπορούμε να τα επεκτείνουμε με αναφορά στην πολιτική κατάσταση της εποχής και στην ισχυρή αντίδραση που αντιμετώπιζε η βασιλεία, κυρίως από μέρος του αστικού κόσμου. Οι προηγηθείσες εξεγέρσεις του Ναυπλίου και της Ερμούπολης, τεκμηριώνουν ότι υπήρχε γενικά τεταμένο πολιτικό κλίμα που οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στην αντιδημοκρατική κακοδιοίκηση του Όθωνα, και ότι η τελική έξωσή του δεν ήταν γεγονός εν αιθρία. Συμπερασματικά, η μελέτη του βίου του Κωνσταντίνου Δόσιου αλλά και μελών του στενού του οικογενειακού κύκλου, συμβάλλει στον εμπλουτισμό της μελέτης πολύ ενδιαφερόντων σελίδων της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας.
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5932
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία
> Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.)
> Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα Political and ideological IssuesΠολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα Political and ideological IssuesΠολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα Political and ideological IssuesΠολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator