Ευζωνες - Ήπειρος 1912-1913
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για ασπρόμαυρο φωτογραφικό τύπωμα, που εμφανίζει Εύζωνες της εμπροσθοφυλακής στην Ήπειρο (1912-13), δημιουργοί του οποίου ήταν οι Ρωμαΐδης-Zeitz. Εύζωνες σημαίνει καλά ζωσμένοι (ευ + ζώνες) και είναι επίλεκτοι στρατιώτες του ελληνικού στρατού, γνωστοί και ως τσολιάδες. Το 1867 δημιουργήθηκαν για πρώτη φορά τέσσερα ευζωνικά τάγματα, έχοντας αποστολή τους τη φύλαξη της Μεθορίου. Η ένδοξη δράση τους τόσο κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους, όσο και αργότερα κατά τη Μικρασιατική Εκστρατεία, καθώς και τον Πρώτο και Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ανήγαγε τους Εύζωνες σε εθνικούς ήρωες. Χαρακτηριστικό της ενδυμασίας τους είναι η φουστανέλα, η οποία πήρε το όνομά της από το βαμβακερό ύφασμα κατασκευής της (Fustagno στα ιταλικά). Πρόκειται για ανδρική παραδοσιακή πολύπτυχη φούστα, η οποία δημιουργείται με πολλά ενωμένα τρίγωνα υφάσματος. Σήμερα οι Εύζωνες εκτελούν αποστολές τελετουργικού χαρακτήρα και είναι γνωστοί για τη συμβολική φύλαξη του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη στην πλατεία Συντάγματος, δίπλα από τη Βουλή των Ελλήνων.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Εμφανίζεται το ασπρόμαυρο φωτογραφικό τύπωμα στο διαδραστικό πίνακα ή με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα. Οι Εύζωνες, γνωστοί ως τσολιάδες, είναι αναγνωρίσιμοι παγκοσμίως. Εκπροσωπούν την παράδοση, τον ηρωισμό και τη γενναιότητα των Ελλήνων. Οι μαθητές/τριες κάνουν έρευνα στο διαδίκτυο, χωρισμένοι σε ομάδες, και βρίσκουν πληροφορίες για τους Εύζωνες. Απαντούν σε ερωτήματα όπως: Σε ποιους πολέμους πολέμησαν ως επίλεκτοι Έλληνες στρατιώτες; Ποιος ήταν ο Κωνσταντίνος Κουκίδης; Ποιες είναι οι αποστολές τελετουργικού χαρακτήρα που εκτελούν σήμερα; Πώς είναι η ενδυμασία τους και πώς προήλθε η φουστανέλα; Από πού προέρχεται η λέξη Εύζωνα και από πού η λέξη τσολιάς; (Τσολιάς είναι αναγραμματισμός της λέξης "στολιάδες" από τη "στολή" που καθιερώθηκε επίσημα από τον Βασιλέα Όθωνα της Ελλάδας, την οποία φορούσε και ο ίδιος σε επίσημες εμφανίσεις. Εύζωνας σημαίνει καλά ζωσμένος). Αφού συγκεντρώσουν τις πληροφορίες τους, τις διαβάζουν στην ολομέλεια και στη συνέχεια γράφουν το βιβλίο του γενναίου Εύζωνα. Στο μάθημα της Γλώσσας γράφουν περιγραφή προσώπου και συγκεκριμένα περιγράφουν έναν Εύζωνα που έλαβε μέρος στους Βαλκανικούς Πολέμους. Δεν παραλείπουν να γράψουν στην περιγραφή του προσώπου στοιχεία του χαρακτήρα του, κοσμητικά επίθετα, συνήθειες, δράσεις και κατορθώματα, αλλά και την περιγραφή της ενδυμασίας του. Στο μάθημα των Εικαστικών κόβουν σε χαρτί το περίγραμμα Ευζώνων και φτιάχνουν γιρλάντες με τις οποίες κοσμούν το σχολείο τους σε εθνικές επετείους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5938
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Διαδίκτυο InternetΔιαδίκτυο > Αναζήτηση πληροφοριών Information searchingΑναζήτηση πληροφοριών
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Διακοσμητικές Τέχνες Decorative ArtsΔιακοσμητικές Τέχνες
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικοί τύποι Text typesΚειμενικοί τύποι > Περιγραφή DescriptionΠεριγραφή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ