Άποψη και κατοψη των Προπυλαιων της Ακροπολης των Αθηνων, φανταστικη αναπαρασταση.
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο Γάλλος λόγιος Jean Jacques Barthélemy, τον 18ο αιώνα, συνέγραψε ένα μυθιστόρημα για την αρχαία Ελλάδα (Voyage du jeune Anacharsis en Grèce) το οποίο γνώρισε μεγάλη εκδοτική επιτυχία στην Ευρώπη και μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες, μεταξύ των οποίων και στα ελληνικά από τον Ρήγα Φεραίο. Η έκδοση, η οποία στην πραγματικότητα λειτούργησε ως μια πολύ καλή εισαγωγή στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό για το ευρωπαϊκό αναγνωστικό κοινό και συνέβαλε στην ανάπτυξη φιλελληνικών αισθημάτων, συνοδεύτηκε από χάρτες περιοχών της Ελλάδας καθώς και από αναπαραστάσεις και κατόψεις αρχαίων ναών και κτιρίων. Η παραπάνω εικόνα, που προέρχεται από το εν λόγω βιβλίο του Barthélemy, περιέχει μια φανταστική αναπαράσταση των Προπυλαίων της Ακρόπολης και μια ακριβή κάτοψη του κτιρίου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε μια διδασκαλία σχετική είτε με τα αρχιτεκτονικά αριστουργήματα του χρυσού αιώνα της κλασικής Αθήνας είτε με το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων για τη μελέτη του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στους νεότερους χρόνους το οποίο βοήθησε στη διαμόρφωση των φιλελληνικού κινήματος. Ο διδάσκων παρουσιάζει την εικόνα, για να έρθουν σε επαφή οι μαθητές με το πώς φαντάζονταν οι Ευρωπαίοι του 18-19ου αιώνα την όψη των αρχαίων ελληνικών πόλεων και συγκεκριμένα της κλασικής Αθήνας. Έπειτα, μπορεί να διεξαχθεί συζήτηση για τη συμβολή εικόνων, όπως αυτή, και αφηγημάτων, όπως το μυθιστόρημα του Barthélemy, στη θετική στάση που είχαν μεγάλα τμήματα της ευρωπαϊκής κοινής γνώμης απέναντι στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα της Ελλάδας ή ακόμη και στην επιλογή της Αθήνας ως πρωτεύουσας του νεοελληνικού κράτους από τους Βαυαρούς, καθώς το έργο του Barthélemy είχε μεταφραστεί και στα Γερμανικά. Μια ομάδα μπορεί να αναλάβει, μετά από έρευνα, να παρουσιάσει συνοπτικά στην τάξη το περιεχόμενο του μυθιστορήματος του Γάλλου λογίου. Όσον αφορά τη διδακτική προσέγγιση που εστιάζει στα οικοδομήματα της Ακρόπολης, σε μια επίσκεψη στον ιερό λόφο οι μαθητές μπορούν να διακρίνουν τα φανταστικά στοιχεία στην απόδοση του παραπάνω σχεδίου και να κατανοήσουν έτσι καλύτερα τη δομή και τη λειτουργία του αρχιτεκτονικού αριστουργήματος in situ.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5950
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Διαπολιτισμικές ανταλλαγές Intercultural exchangesΔιαπολιτισμικές ανταλλαγές
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ