Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε μια διδασκαλία σχετική είτε με τα αρχιτεκτονικά αριστουργήματα του χρυσού αιώνα της κλασικής Αθήνας είτε με το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων για τη μελέτη του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στους νεότερους χρόνους το οποίο βοήθησε στη διαμόρφωση των φιλελληνικού κινήματος. Ο διδάσκων παρουσιάζει την εικόνα, για να έρθουν σε επαφή οι μαθητές με το πώς φαντάζονταν οι Ευρωπαίοι του 18-19ου αιώνα την όψη των αρχαίων ελληνικών πόλεων και συγκεκριμένα της κλασικής Αθήνας. Έπειτα, μπορεί να διεξαχθεί συζήτηση για τη συμβολή εικόνων, όπως αυτή, και αφηγημάτων, όπως το μυθιστόρημα του Barthélemy, στη θετική στάση που είχαν μεγάλα τμήματα της ευρωπαϊκής κοινής γνώμης απέναντι στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα της Ελλάδας ή ακόμη και στην επιλογή της Αθήνας ως πρωτεύουσας του νεοελληνικού κράτους από τους Βαυαρούς, καθώς το έργο του Barthélemy είχε μεταφραστεί και στα Γερμανικά. Μια ομάδα μπορεί να αναλάβει, μετά από έρευνα, να παρουσιάσει συνοπτικά στην τάξη το περιεχόμενο του μυθιστορήματος του Γάλλου λογίου. Όσον αφορά τη διδακτική προσέγγιση που εστιάζει στα οικοδομήματα της Ακρόπολης, σε μια επίσκεψη στον ιερό λόφο οι μαθητές μπορούν να διακρίνουν τα φανταστικά στοιχεία στην απόδοση του παραπάνω σχεδίου και να κατανοήσουν έτσι καλύτερα τη δομή και τη λειτουργία του αρχιτεκτονικού αριστουργήματος in situ.