Στο μάθημα της Ιστορίας ο διδάσκων μπορεί να χρησιμοποιήσει την εικόνα στη διδασκαλία της ενότητας που αναφέρεται στην κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας στα χρόνια της οθωμανικής κυριαρχίας. Η εικόνα μπορεί να προβληθεί στην τάξη στο ξεκίνημα της διδασκαλίας, ως αφόρμηση, προκειμένου να διεγερθεί το ενδιαφέρον των μαθητών. Στη συνέχεια ο διδάσκων μπορεί να διατυπώσει κάποιες ανοιχτού τύπου ερωτήσεις στους μαθητές, λόγου χάρη να τους ζητήσει να επισημάνουν τα χαρακτηριστικά της εικόνας που είναι πιο διακριτά. Το κύριο θέμα που αναδεικνύεται από τη γκραβούρα είναι το θέμα της οικονομικής δραστηριότητας μέσω του θαλάσσιου εμπορίου, το οποίο διατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας και κάτω από την κυριαρχία των Ενετών. Προτείνεται, επίσης, ο διδάσκων να αναφερθεί στην ιστορία της Τενέδου και στην κατάληξη που έχει σήμερα το νησί (παραμένουν ελάχιστοι Έλληνες κάτοικοι, καθώς οι όροι της συνθήκης της Λωζάννης δεν τηρήθηκαν από την τουρκική κυβέρνηση). Έτσι, μπορεί να ακολουθήσει γενικότερη συζήτηση για την πορεία της ανεξαρτητοποίησης της Ελλάδας μέσα στο χρόνο, για τον ρόλο των διεθνών συνθηκών και το σεβασμό τους από τα κράτη γενικότερα.