Συντηρηση τρενου στον Πειραια 1945-1950
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Τη φωτογραφία τράβηξε η Βούλα Θεοχάρη Παπαϊωάννου (1898-1900). Το έργο που άφησε αποτυπώνει κοινωνικό προβληματισμό και ευαισθησία, αποθανατίζοντας τα βάσανα του ελληνικού λαού, την εποχή του 1940. Το 1944 ο Πειραιάς βομβαρδίστηκε από τους συμμάχους, με αποτέλεσμα να πάθει μεγάλες ζημιές ο Σταθμός του Σιδηροδρόμου (διακόπηκαν οι συγκοινωνίες, το φως, το νερό και το τηλέφωνο). Στη συγκεκριμένη φωτογραφία φαίνεται να επισκευάζουν ένα βαγόνι του σιδηροδρόμου, το 1945-50. Το 1869 εγκαινιάστηκε ο Ατμήλατος Σιδηρόδρομος των ΣΑΠ (Σιδηρόδρομος Αθηνών Πειραιώς) κάνοντας τη διαδρομή Θησείο - Πειραιά. Ήταν ο πρώτος Αστικός Σιδηρόδρομος, το πρώτο μέσο σταθερής τροχιάς στην Ελλάδα και ο τρίτος στον κόσμο μετά το Λονδίνο 1863 και την Νέα Υόρκη το 1867. Ο σιδηρόδρομος αυτός που ήταν ατμοκίνητος, αργότερα το 1907, έγινε ηλεκτροκίνητος, όπως φαίνεται και στο συγκεκριμένο έργο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο/η εκπαιδευτικός παρουσιάζει στους/στις εκπαιδευόμενους/ες το έργο, με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα. Ο/η εκπαιδευτικός τους λέει πληροφορίες για την ιστορία του Σιδηροδρόμου του Πειραιά. Το θέμα εστιάζει στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και βρίσκουν πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Μια ομάδα αναλαμβάνει να συνεργαστεί και να συλλέξει πληροφορίες για την ιστορία των σιδηροδρόμων, μια άλλη για τα τροχοφόρα, μια άλλη για τα αεροπλάνα και η τελευταία για τα πλοία. Στο μάθημα της Γεωγραφίας βρίσκουν στο Google Earth τη διαδρομή που ακολουθούσε όταν πρωτοδημιουργήθηκε η γραμμή του Σιδηροδρόμου του Πειραιά, καθώς και τα σημεία που συνδέει στη σημερινή του διαδρομή ως Γραμμή 1. Στο μάθημα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ασχολούνται με το αποτέλεσμα που έχει η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, του θορύβου και του κυκλοφοριακού προβλήματος. Στο μάθημα της Γλώσσας γράφουν μια φανταστική αφήγηση με θέμα: "Ένα ταξίδι με τo Σιδηρόδρομο του Πειραιά στον πόλεμο του 1940". Επίσης, με δημοσιογραφικό μαγνητοφωνάκι παίρνουν συνεντεύξεις από επιβάτες των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης τους και γράφουν σχετικό άρθρο, το οποίο μπορεί να συμπεριληφθεί στη σχολική εφημερίδα τους. Στο μάθημα των Εικαστικών δημιουργούν οι εκπαιδευόμενοι/ες το δικό τους σιδηρόδρομο, δημιουργώντας βαγόνια με ανακυκλώσιμα υλικά. Στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής οι εκπαιδευόμενοι/ες παίζουν θεατρικό παιχνίδι, μιμούμενοι τα βαγόνια ενός τρένου. Ξεκινά να κινείται ο οδηγός του τρένου με ένα βαγόνι που το αναπαριστά ένα παιδί. Όση ώρα κινούνται στο χώρο, επαναλαμβάνουν τον ήχο τσαφ τσουφ. Σταματούν μπροστά σε ένα παιδί, το οποίο πρόκειται να γίνει το επόμενο βαγόνι, αφού πρώτα απαντήσει σε μια ερώτηση, όπως: "Ποιο είναι το αγαπημένο σου βιβλίο και γιατί;". Το "τρένο" συνεχίζει να κινείται μέχρι όλοι οι εκπαιδευόμενοι/ες γίνουν "βαγόνια"...


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5959
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Διαδίκτυο > Παγκόσμιος Ιστός
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση / Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη > Τοπικό Περιβάλλον > Ανθρώπινες δραστηριότητες εντός της φέρουσας ικανό...
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Λογισμικό > Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας
Εικαστικά > Decorative Arts
Θεατρική αγωγή > Δραστηριότητες
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Λόγος - Επικοινωνία > Προφορικός / Γραπτός / Ψηφιακός λόγος
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Αφηγηματικά είδη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός
ψυχοκινητικός > να μιμούνται και να προσπαθούν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ