Ψεκασμος στην Κρητη 1945-1947
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η Βούλα Παπαϊωάννου (1898 – 1990), είναι η δημιουργός του συγκεκριμένου αρνητικού. Η ίδια το 1952 έγινε ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας (ΕΦΕ), καθώς και της Διεθνούς Φωτογραφικής Τέχνης. Επίσης το 1962, πήρε τον τιμητικό τίτλο Artist FIAP. Η καταπολέμηση της ελονοσίας και των μικροβίων, έγινε με ψεκασμούς στην Κρήτη με DTT, από την Ούνρα. Η Ούνρα (United Nations Relief and Rehadiliation Administration – Οργανισμός Διοίκησης Βοήθειας και Αποκαταστάσεως Ηνωμένων Εθνών), ιδρύθηκε το 1943 από 43 κράτη. Τα κράτη αυτά στη συνέχεια αποτέλεσαν μέλη του ΟΗΕ και σκοπό είχαν να βοηθήσουν οικονομικά τις χώρες που είχαν πληγεί από τις δυνάμεις του άξονα. Στο ταμείο της οργάνωσης, κάθε μέλος της Ούνρα διέθετε το 1% του εθνικού της εισοδήματος. Την 1η Απριλίου του 1945, η Ούνρα εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα. Οι γιατροί της Κρήτης αγωνίστηκαν εκείνη την εποχή εναντίων των ασθενειών που μάστιζαν τον ντόπιο πληθυσμό.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Παρουσιάζεται το συγκεκριμένο έργο σε προβολή. Με αφορμή αυτό, γίνεται αναφορά στα δεινά και στις πληγές που ανοίγει ο πόλεμος, ακόμα και μετά τη λήξη του. Εν προκειμένω, η ελονοσία και τα μικρόβια διαδόθηκαν και πολλαπλασιάστηκαν μετά τη λήξη του πολέμου, λόγω των δυσμενών συνθηκών διαβίωσης. Στο μάθημα της Ιστορίας, όπου πρέπει να μαθαίνουν οι νέοι και να θυμούνται οι παλιοί, γίνεται αναφορά στις συνθήκες μετά τον πόλεμο. Επίσης, γίνεται αναφορά στη δημιουργία της Ούνρα, και την οικονομική υποστήριξή της στις χώρες που επλήγησαν από τον πόλεμο του 1940, ανάμεσα στις οποίες και η Ελλάδα. Σε σχέση με το έργο υπό σχολιασμό, συγκεκριμένα οι Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες ήταν στις 43 χώρες μέλη της Ούνρα, έστειλαν το φάρμακο DTT, ώστε να γίνουν ψεκασμοί εναντίον των μικροβίων, του τύφου και της ελονοσίας. Το εντομοκτόνο αυτό χρησιμοποιήθηκε ευρέως στην καταπολέμηση επιδημιών και παρασιτικών ασθενειών, λόγω του φθηνού κόστους του και της εύκολης χρήσης του. Επίσης, στο μάθημα της Γλώσσας, οι μαθητές/τριες καλούνται να συζητήσουν στις ομάδες τους και να απαντήσουν γραπτά σε προβληματισμούς σχετικά με τις συνέπειες από τις καταχρήσεις των φυτοφαρμάκων. Επίσης, ένα σύγχρονο φαινόμενο, αυτό της μετανάστευσης λόγω πολέμων, προσφέρεται για να γίνει θέμα γραπτής έκφρασης ή συζήτησης στην ολομέλεια. Στο μάθημα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, γίνεται αναφορά στην απαγόρευση του φαρμάκου DTT και στους λόγους που οδήγησαν σε αυτήν. Απαγορεύτηκε το 1970 στις Σκανδιναβικές χώρες και εφτά χρόνια αργότερα στην Ελλάδα (κατηγορήθηκε για τοξική επίδραση στο περιβάλλον και καρκινογόνα δράση στους ανθρώπους).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5962
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση / Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη > Περιβάλλον και Υγεία > Ρύπανση
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > War events
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Κείμενα σχολιαστικά / γνώμης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ