Το τυπογραφειο στην Αιγινα επι Ιωαννη Καποδιστρια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στην ασπρόμαυρη φωτογραφία απεικονίζεται το κτίριο του ελληνικού τυπογραφείου που λειτούργησε στην Αίγινα επί Ιωάννη Καποδίστρια. Η «Τυπογραφία της Διοικήσεως» εγκαταστάθηκε στην Αίγινα, όπου μεταφέρθηκε και η έδρα της Διοίκησης και ονομάστηκε σε Εθνική Τυπογραφία στα χρόνια διακυβέρνησης του Ιωάννη Καποδίστρια. Με την εγκατάσταση της Εθνικής Τυπογραφίας στην Αίγινα τυπώθηκε η «Γενική Εφημερίδα της Ελλάδας» (1828μ.Χ-1830μ.Χ), η «Αιγιναία, εφημερίδα φιλολογική, επιστημονική και τεχνολογική» (1831μ.Χ) και μερικά βιβλία για σχολική χρήση. Το γεγονός αυτό υπογραμμίζει τη βαθιά πίστη του Κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια να θεμελιώσει το ανεξάρτητο ελληνικό κράτος στην παιδεία του λαού ξεπερνώντας όλα τα εμπόδια. Η σημειωτική ανάγνωση της ασπρόμαυρης φωτογραφίας υπογραμμίζοντας ως βασικό εμπόδιο την πλήρη ένδεια του ελληνικού λαού, όπως αυτή αποτυπώνεται στο διώροφο οικοδόμημα με τα ξύλινα παράθυρα, τον χωματόδρομο και τα ρούχα των προσώπων, αναδεικνύει παράλληλα την επιμονή του Κυβερνήτη να υλοποιήσει το όραμά του, μέσω της εκπαιδευτικής πολιτικής του, έτσι που ο ελληνικός λαός στηριζόμενος σε γερή στοιχειώδη εκπαίδευση να αποκτήσει την οργανωμένη παιδεία που θα του επέτρεπε να οικοδομήσει την ελεύθερη πολιτεία, για την οποία αγωνίστηκε. Παράλληλα ο Κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας με την αναδιοργάνωση της διοίκησης, την ανασύνταξη στρατού και στόλου και τις προσπάθειες για την οικονομική ανόρθωση του ελληνικού λαού έθεσε τις βάσεις για τη δημιουργία του σύγχρονου ελληνικού κράτους.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά στη Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία με στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές τον Κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια μέσα από την εκπαιδευτική πολιτική του. Ειδικότερα η φωτογραφία μπορεί να αποτελέσει την αφόρμηση και οι μαθητές να γνωρίσουν το Ψηφιακό αρχείο του Ιωάννη Καποδίστρια. Πλοηγούμενοι στο αρχείο με την υποστήριξη του εκπαιδευτικού α) να ερευνήσουν, να σχολιάσουν και να αναδείξουν με δραστηριότητες συνεργατικής και διερευνητικής μάθησης τη Βιβλιοθήκη του Ιωάννη Καποδίστρια, β) να μελετήσουν το οπτικοακουστικό υλικό του αρχείου και να γράψουν ένα άρθρο για τον Ιωάννη Καποδίστρια, όπου θα αντικρούουν τον χαρακτηρισμό του ως «φωτοσβέστη» (200 λέξεις περίπου). Τέλος να μπορούν ολοκληρώνοντας την έρευνα και τη μελέτη τους στο ψηφιακό αρχείο του Ιωάννη Καποδίστρια να δημιουργήσουν μια παρουσίαση, όπου με λόγο και εικόνα θα αναδεικνύουν τον Κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια και ως άνθρωπο των γραμμάτων. Σε ό,τι αφορά το εικονιζόμενο κτίριο του Τυπογραφείου στην Αίγινα, προτείνεται η αξιολόγηση από τους μαθητές της προσφοράς του συγκεκριμένου τυπογραφείου στην εκπείδευση, στην οικονομία και γενικότερα στην ελληνική κοινωνία των πρώτων χρόνων της δημιουργίας του ελληνικού κράτους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5974
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Οικονομία EconomyΟικονομία
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΩΤΣΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ