Ο ελεφαντας Xiang, 2012, Xiang Shi
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για έργο της ζωγράφου Shi Xiang (1977-), που φιλοτεχνήθηκε το 2012 και έχει διαστάσεις 260x195εκ. Απεικονίζει έναν ελέφαντα που στη χώρα της καταγωγής της ζωγράφου λέγεται Xiang όπως και η ίδια. Το έργο είναι δίπτυχο. Η ζωγράφος αποδίδει ενδεχομένως τον εαυτό της σε δύο διαφορετικές στάσεις, δεξιά καθισμένη να κοιτά εμπρός και αριστερά όρθια σε περίσκεψη. Το έργο παρουσιάστηκε στην έκθεση έργων του Mουσείου Φρυσίρα «Ζωγραφική ΙΙΙ (2000-2015)», με την οποία επιχειρήθηκε η προβολή της αναπαραστατικής ζωγραφικής στην Ελλάδα και την Ευρώπη των δύο πρώτων δεκαετιών του 21ου αι. Η Shi Xiang γεννήθηκε στο Shandong της Κίνας, όπου αποφοίτησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών το 1999. Συνέχισε τις σπουδές της στην École Nationale Supérieure des Beaux-Arts του Παρισιού (ατελιέ Pat Andrea) μέχρι το 2007. Έχει διακριθεί με σημαντικά βραβεία. Η Xiang Shi έχει ασχοληθεί επίσης με το φωτορεαλισμό. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη τεχνική η φωτογραφία μεγενθύνεται και επιμερίζεται σε τμήματα. Κάθε τμήμα αποτελεί έναν διαφορετικό πίνακα. Ο ζωγράφος προσπαθεί να "μεταφέρει" μία φωτογραφία στον καμβά και ταυτόχρονα να τη διαφοροποιήσει. Να αποδώσει την εικόνα σύμφωνα με τη δική του υποκειμενική πρόσληψη. Στα φωτορεαλιστικά της πορτρέτα η Shi Xiang, αναπαριστά με ακραία λεπτομέρεια τα πρόσωπα. Εστιάζει στο γήρας, στις φυλετικές διαφορές, στις διαφορές στο σωματότυπο, τα επιμέρους χαρακτηριστικά των προσώπων, κάθε είδους φθορά που απειλεί την τελειότητα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προτείνεται οι μαθητές να περιγράψουν το έργο και να υποθέσουν ποιο είναι το εικονιζόμενο πρόσωπο και τη σχέση του με το ζώο που παρουσιάζεται. Μπορούν οι μαθητές να ανακαλέσουν τις δικές τους εμπειρίες με ζώα ή ακόμη να φανταστούν ότι συναντούν ένα ζώο που ζει στην άγρια φύση. Είναι δυνατό να παρατηρήσουν φωτογραφίες του ζώου και να το ζωγραφίσουν αναπαριστώντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Οι μαθητές ιδιαίτερα των μεγαλύτερων ηλικιακών ομάδων μπορούν να αναζητήσουν περισσότερα έργα της ζωγράφου και να επισημάνουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της τεχνικής της. Είναι δυνατό ακόμη να συζητήσουν για την παραστατική και τη μη παραστατική ζωγραφική, την εστίαση στο συγκεκριμένο ή όχι της μορφής παρουσιάζοντας αντιπροσωπευτικά έργα σε κάθε τάση.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5978
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Διαπολιτισμική Αγωγή Intercultural EducationΔιαπολιτισμική Αγωγή
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Φύση - Περιβάλλον Nature - EnvironmentΦύση - Περιβάλλον
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Xiang Shi
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Φρυσίρα
εκδότης/ες: Μουσείο Φρυσίρα
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ