Το συγκεκριμένο αντικείμενο-ποίημα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, ώστε οι μαθητές μέσα από το συγκεκριμένο ιστορικό ποίημα του Κωνσταντίνου Καβάφη, να γνωρίσουν συνολικά την ποίησή του, τα θέματα που τον απασχολούν (ιστορικά, αισθησιακά ή ηδονικά, φιλοσοφικά) και να συζητήσουν για την επικαιρότητά τους. Οι μαθητές μπορούν να γνωρίσουν την ποιητική του τεχνική, την ιδιαιτερότητά του σε σχέση με τους ποιητές της εποχής του,τις ιδιομορφίες του στη γλώσσα, κ.ά. και να προσπαθήσουν να εξηγήσουν τη δημοφιλία του. Οι μαθητές εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά μπορούν να κάνουν εργασίες με κείμενα, βίντεο, ζωγραφιές, ποιήματα, εμπνευσμένα από την ποιησή του και να γίνουν ακροατές ή αναγνώστες των ποιημάτων του στην τάξη. Στο μάθημα της Γεωγραφίας μπορούν να χρησιμοποιήσουν το google earth για αναζήτηση του τόπου καταγωγής του και των τόπων με τους σημαντικότερους σταθμούς της ζωής του, καθώς και χάρτες από τα ταξίδια που έκανε και με το movie-maker να παράγουν ένα πρωτότυπο έργο με τα σημαντικότερα βήματα της ζωής του. Με αφορμή το συγκεκριμένο ποίημα, να διερευνηθεί αν υπάρχουν τέτοιοι φιλέλληνες που θα θυσίαζαν την ύπαρξή τους στον ελληνισμό σήμερα, στις αρχές του 21ου αιώνα μας. Να θέσουν οι μαθητές προβληματισμούς σχετικούς με τη βιωματική ύπαρξη του Ελληνισμού σήμερα –έστω και υποτυπωδώς– ως αξιομίμητου και εκλεκτού υποδείγματος πολιτισμικής ακμής, έτσι όπως ο ίδιος ο ποιητής μας ωθεί να σκεφτούμε. Τέλος, να αναρωτηθούν και να συζητήσουν στην τάξη κατά πόσο εμείς οι Έλληνες εκτιμούμε και σεβόμαστε τον ακραιφνή ελληνισμό μας και αν τον νοθεύσαμε σε τέτοιο βαθμό, που σήμερα να μας υποδεικνύουν οι «βάρβαροι» το ποιος είναι ο καθαρός και γνήσιος ελληνισμός μας.