Στο μάθημα της Ιστορίας, η αγιογραφία μπορεί να χρησιμεύσει ως αφόρμηση, προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν τη θρησκευτική τέχνη κατά τον 16ο αιώνα, και μάλιστα σε σύγκριση με την τέχνη τόσο του Βυζαντίου όσο και της Δύσης. Στο πλαίσιο διερευνητικής συνεργατικής δραστηριότητας, οι μαθητές θα κληθούν να καταγράψουν στοιχεία όπως: πρόσωπα που εικονίζονται, στάση και θέση των προσώπων, ενδύματα και διακόσμηση ενδυμάτων, αντικείμενα που κρατούν τα πρόσωπα, χρώμα, σύμβολα, επιγραφές κ.λπ. Διαθεματικά, σε συσχετισμό με το μάθημα των Θρησκευτικών οι μαθητές θα επιχειρήσουν να αποκωδικοποιήσουν τον συμβολικό χαρακτήρα της εικόνας και να την συνδέσουν με στοιχεία θεολογικά. Τέλος, σε συσχετισμό με το μάθημα των Εικαστικών, μπορούν να μελετήσουν την τεχνοτροπία της εικόνας και να καταγράψουν τα βασικά στοιχεία της βυζαντινής αγιογραφίας και τις διαφοροποιήσεις της από τη δυτική.