Δύναται να χρησιμοποιηθεί ως έναυσμα για να διερευνήσουν οι μαθητές λεπτομέρειες των στοιχείων που περιλαμβάνουν οι χάρτες ανά εποχή. Κατά τη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας στο πλαίσιο του μαθήματος της Γεωγραφίας οι μαθητές ερευνούν σε αδρές γραμμές τον τρόπο δημιουργίας των χαρτών. Αρχικά, παρατηρούν τον συγκεκριμένο χάρτη και τον σχολιάζουν τόσο ως προς τον προσανατολισμό του, όσο και ως προς τις πληροφορίες που περιέχει. Στη συνέχεια, αναζητούν στο διαδίκτυο άλλους, πιο πρόσφατους, χάρτες της περιοχής και εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές. Μετά τη συλλογή των στοιχείων, εργαζόμενοι ατομικά ή ανά ομάδα, δημιουργούν μια παρουσίαση που αναδεικνύει τον τρόπο δημιουργίας των χαρτών στο πέρασμα των χρόνων και φανερώνει την εξέλιξη που συντελέστηκε στον τομέα αυτό κατά τους δύο τελευταίους αιώνες.