Η Κολυμβηθρα της Βηθεσδα στην Ιερουσαλημ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ξυλογραφία του 1600 μ.Χ. που απεικονίζει την Προβατική Κολυμβήθρα ή Βηθεσδά στην Ιερουσαλήμ. Πήρε το όνομά της από την Προβατική Πύλη που βρισκόταν κοντά της και από την οποία περνούσαν τα πρόβατα που προορίζονταν για θυσία και τα πήγαιναν στην κολυμβήθρα για να τα πλύνουν. Σύμφωνα με την ευαγγελική διήγηση κατά διαστήματα Άγγελος ανατάραζε τα νερά και ο πρώτος άρρωστος που έπεφτε μέσα μετά από αυτό θεραπευόταν. Στην κολυμβήθρα αυτή ο Χριστός γιάτρεψε τον άνθρωπο που για 38 χρόνια ήταν παράλυτος. Η ξυλογραφία περιέχεται σε χρονικό, το οποίο αποδίδεται στον Φραγκισκανό μοναχό Noé Bianco ο οποίος εικάζεται ότι το έγραψε μετά το προσκυνηματικό του ταξίδι στους Αγίους Τόπους γύρω στα 1527. Η συλλογή βρίσκεται στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη-Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα. Ξυλογραφία είναι η τέχνη της χάραξης σχεδίων και συμβόλων πάνω σε ξύλινη επιφάνεια που προορίζεται για πλάκα για την εκτύπωση αντιτύπων σε χαρτί.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παρόν ΜΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία θεμάτων σχετικά με τα Θρησκευτικά και συγκεκριμένα με τα θαύματα του Χριστού. Μάλιστα με αφορμή το θαύμα της θεραπείας του παραλυτικού στην Κολυμβήθρα της Βηθεσδά, η οποία απεικονίζεται στο ΜΑ, μπορεί να γίνει συζήτηση για τη σημασία που έχει το έμπρακτο ενδιαφέρον και η κατανόηση στη διαφορετικότητα ή σε όσους έχουν ανάγκη. Σημειώνεται πως ο παραλυτικός βρισκόταν για χρόνια στην περιοχή επειδή δεν είχε κάποιον να τον βοηθήσει να μπει στην Κολυμβήθρα όταν την ανατάραζε Άγγελος Κυρίου έτσι ώστε να θεραπευτεί. Η ταλαιπωρία του πήρε τέλος χάρη στο έμπρακτο ενδιαφέρον του Ιησού που τον θεράπευσε. Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στη διδασκαλία της Γεωγραφίας και ειδικότερα ως παράδειγμα ανθρώπινων δραστηριοτήτων στο φυσικό περιβάλλον. Ειδικότερα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία θεμάτων σχετικών τόσο με τις κατασκευές κοινόχρηστων έργων όπως δεξαμενών όσο και με τη χρήση αυτών των κατασκευών στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων κατά την εποχή του Χριστού. Τέλος, κατά το μάθημα των εικαστικών, μπορεί να προβληθεί η ξυλογραφία και οι μαθητές να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί. Αποδέκτες και πρωταγωνιστές των παραπάνω δράσεων μπορεί να είναι μαθητές τόσο των μεγαλυτέρων τάξεων του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6047
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Library of Aikaterini Laskaridis Foundation
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θρησκευτικά > Καινή Διαθήκη > Θαύματα
Γεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη
Εικαστικά > Design and Color
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ