Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Ταφος Αγιας Βαρβαρας - Πυραμιδες
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στην εικόνα, που είναι μια ξυλογραφία, απεικονίζονται: α) ο τάφος της Αγίας Βαρβάρας, πιθανώς στην κοπτική εκκλησία της Αγίας Βαρβάρας στο Κάιρο και β) οι Πυραμίδες της Αιγύπτου που σύμφωνα με τον περιηγητή επρόκειτο για τις σιταποθήκες των Φαραώ, τις οποίες έχτισε ο Ιωσήφ γιος του Ιακώβ. Η Αγία Βαρβάρα, γνωστή ως Μεγαλομάρτυς, έζησε κατά τον 3ο αιώνα μ.Χ. στην πόλη Νικομήδεια στη Μικρά Ασία. Η Αγία Βαρβάρα θεωρείται προστάτιδα του πυροβολικού. Το έργο φαίνεται να είναι του μοναχού Noé Bianco που πραγματοποίησε προσκυνηματικό ταξίδι στους Αγίους Τόπους γύρω στα 1527. Ο μοναχός ξεκίνησε από τη Βενετία και με σταθμούς στις βενετικές κτήσεις στην Αδριατική, στα Ιόνια νησιά και στο νότιο Αιγαίο έφτασε στην Παλαιστίνη. Στο χρονικό του, που δημοσιεύτηκε στα 1600, είναι εμπλουτισμένο με ξυλογραφίες που απεικονίζουν κυρίως λιμάνια, τοποθεσίες και προσκυνήματα από τους επισκεπτόμενους Τόπους. Η ξυλογραφία είναι η τέχνη της εγχάραξης πάνω σε ξύλινη επιφάνεια αναγλυφικών αναπαραστάσεων.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ιστορία: Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες τον τάφο της Αγίας Βαρβάρας και αναδεικνύουν τα βασικά του χαρακτηριστικά. Ανατρέχουν σε διαφορετικές ιστορικές περιόδους, βρίσκουν ταφικά μνημεία και προβαίνουν σε συγκρίσεις. Η σύγκριση μπορεί να γίνει και με σημερινά ταφικά μνημεία. Με αφορμή την ξυλογραφία που απεικονίζει τις πυραμίδες της Αιγύπτου θα μπορούσαν οι μαθητές να βρουν πληροφορίες για τις διαφορετικές ερμηνείες που δίνονται για τους λόγους κατασκευής τους. Επίσης, να αναζητήσουν ερμηνείες γιατί οι πυραμίδες της Αιγύπτου αποτελούν το πλέον αναγνωρίσιμο παγκόσμιο μνημείο σήμερα. Θρησκευτικά - Νεοελληνική Γλώσσα: Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες την πρώτη απεικόνιση και προσπαθούν αξιοποιώντας και τον τίτλο του έργου να μαντέψουν ότι πρόκειται για τον τάφο της Αγίας Βαρβάρας. Σε ομάδες αναζητούν πληροφορίες για τον βίο της Αγίας, δημιουργούν μια σύντομη βιογραφία και την παρουσιάζουν στην τάξη. Εναλλακτικά, οι μαθητές θα μπορούσαν να ασχοληθούν, σε ομάδες, με διαφορετικές γυναικείες μορφές της χριστιανοσύνης. Εικαστικά: Στα εικαστικά η εικόνα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να την περιγράψουν με ακρίβεια οι μαθητές και να κάνουν εικασίες για τον τρόπο με τον οποίο έχει δημιουργηθεί. Να αναδείξουν τα υλικά στα οποία μπορούν να χαράξουν και να επιχειρήσουν να δημιουργήσουν μικρά ομαδικά έργα π.χ. αποτυπώνοντας ένα αγαπημένο τους πρόσωπο ή ένα κεντρικό σημείο της περιοχής στην οποία ζουν.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6058
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία
> Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.)
> Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Εκκλησιαστική Ιστορία Ecclesiastical HistoryΕκκλησιαστική Ιστορία > Άγιοι SaintsΆγιοι
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
Ιστορία HistoryΙστορία > Προϊστορία PrehistoryΠροϊστορία > Τάφοι και ταφικά έθιμα Tombs and funerary traditionsΤάφοι και ταφικά έθιμα
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Βιογραφικά είδη Types of BiographiesΒιογραφικά είδη
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Εκκλησιαστική Ιστορία Ecclesiastical HistoryΕκκλησιαστική Ιστορία > Άγιοι SaintsΆγιοι
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
Ιστορία HistoryΙστορία > Προϊστορία PrehistoryΠροϊστορία > Τάφοι και ταφικά έθιμα Tombs and funerary traditionsΤάφοι και ταφικά έθιμα
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη Text genresΚειμενικά είδη > Βιογραφικά είδη Types of BiographiesΒιογραφικά είδη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΑΙΘ
χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
διάρκεια: 2010-2015
ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator