Πανηγυρι στην Αγια Άννα στην Ευβοια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η εικόνα, μια ξυλογραφία, απεικονίζει το πανηγύρι στην Αγία Άννα, στην Εύβοια, το 1881. Το έργο αποτυπώνει το σύνολο των κατοίκων του χωριού, με παραδοσιακές φορεσιές, να συμμετέχει στην εκδήλωση. Γυναίκες και άνδρες σέρνουν το χορό σε πολλούς κύκλους ενώ άλλοι καθήμενοι γύρω από τραπέζια, τρώνε, πίνουν, συζητούν ή παρακολουθούν αυτούς που χορεύουν. Μια μικρή ορχήστρα δίνει τον ρυθμό. Στο πανηγύρι συμμετέχει όρθιος και ο ιερέας του χωριού. Στο πίσω μέρος διακρίνεται ο οικισμός της Αγίας Άννας με την εκκλησία να δεσπόζει στο κέντρο του ενώ διακρίνονται και τα βουνά της Εύβοιας. O δημιουργός του έργου Henri Belle (1837 - ;) υπηρέτησε ως διπλωμάτης στην Κωνσταντινούπολη και στην Αθήνα. Στα 1881 δημοσίευσε τις εντυπώσεις του από την παραμονή του στο Ελληνικό Κράτος. Το έργο είναι εμπλουτισμένο με τριάντα δύο ξυλογραφίες, τα θέματα των οποίων καλύπτουν τόσο το φυσικό περιβάλλον όσο και πολλούς ανθρώπινους τύπους αλλά και λεπτομέρειες από αρχαιότητες.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η λεπτομερής περιγραφή της εικόνας, από τους μαθητές, θα αναδείξει τα χαρακτηριστικά μιας λαϊκής εκδήλωσης, όπως είναι το πανηγύρι, στην Αγία Άννα της Εύβοιας, στα τέλη του 19ου αιώνα. Μπορεί ακόμα να χρησιμοποιηθεί η εικόνα για να αντληθούν στοιχεία για την ενδυμασία και την καθημερινή ζωή των κατοίκων της περιοχής και το ρόλο της εκκλησίας. Παρατηρώντας την ορχήστρα αλλά και τον χορό των κατοίκων, οι μαθητές, συζητούν για το είδος των μουσικών οργάνων, τους χορούς αλλά και το είδος της μουσικής. Μπορούν ακόμα να αφηγηθούν κάποια δική τους εμπειρία από συμμετοχή τους σε κάποιο πανηγύρι. Αξιοποιώντας την εικόνα οι μαθητές περιγράφουν τον οικισμό της Αγίας Άννας και σχολιάζουν τον τρόπο με τον οποίο ήταν χτισμένα τα σπίτια αλλά και τη θέση που κατείχε η εκκλησία του χωριού. Προβαίνουν σε συγκρίσεις με ένα σύγχρονο οικισμό. Μια φωτογραφία με το σύγχρονο οικισμό της Αγίας Άννας θα βοηθήσει τους μαθητές να προβούν σε συγκρίσεις και σχόλια για τις αλλαγές που έχουν επέλθει στην περιοχή. Με αφορμή την εικόνα με το πανηγύρι της Αγίας Άννας στην Εύβοια στα τέλη του 19ου αιώνα οι μαθητές μπορούν να υλοποιήσουν ένα σχέδιο εργασίας με θέμα: «Τα πανηγύρια της Ελλάδας», όπου αναμένεται να αναδειχθεί ο λόγος της διοργάνωσης του πανηγυριού (συνήθως προς τιμήν κάποιου Αγίου), το δυνατό θρησκευτικό αίσθημα των ανθρώπων εκείνης της εποχής, αλλά και οι βαθύτερες ανάγκες που εξυπηρετούνταν όπως: επικοινωνία, συνεργασία, ανταλλαγή απόψεων, το αίσθημα του ανήκειν σε μια ευρύτερη κοινότητα (χωριό), το αίσθημα της ασφάλειας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6060
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Library of Aikaterini Laskaridis Foundation
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον > Κοινωνική ζωή και Πολιτισμός
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση / Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη > Τοπικό Περιβάλλον > Ανθρώπινες δραστηριότητες εντός της φέρουσας ικανό...
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή
Εικαστικά > Architecture
Θρησκευτικά > Λατρεία > Γιορτές
Μουσική > Ελληνική παραδοσιακή μουσική
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικοί τύποι > Περιγραφή
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικοί τύποι > Αφήγηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ