Ο Ταΰγετος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι μια χαλκογραφία από το βιβλίο του Stackelberg Οttο «La Grèce. Vues pittoresques et topographiques», η οποία απεικονίζει το όρος Ταΰγετος. Ο Στάκελμπεργκ (1786 - 1837) γεννήθηκε στην Εσθονία. Περιηγήθηκε στην Ελλάδα από το 1810 ως το 1814 και στα σχέδιά του αναπαριστά ελληνικά τοπία καθώς και εικόνες από την καθημερινή ζωή των Ελλήνων. Στο συγκεκριμένο έργο του αποτυπώνει την επιβλητικότητα της μεγαλύτερης οροσειράς της Πελοποννήσου, αυτής του Ταΰγετου, όπως φαίνεται από την περιοχή της Σπάρτης. Η οροσειρά πήρε την ονομασία της από την Ταϋγέτη, μία από τις επτά Ατλαντίδες. Το μήκος της είναι 115 χιλιόμετρα και η υψηλότερη κορυφή της ονομάζεται Αγιολιάς ή Προφήτης Ηλίας με ύψος 2.407 μ. Στις πλαγιές του βουνού υπάρχουν μικρά γραφικά χωριά και ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει σπηλαιολογία, ορεινή ποδηλασία, πεζοπορικές και ορειβατικές διαδρομές στα φαράγγια του βουνού. Στο βουνό επίσης λειτουργεί και καταφύγιο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ένα ερέθισμα για τους μαθητές για αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με την οροσειρά του Ταΰγετου. Οι μαθητές βρίσκουν και άλλα βουνά της Πελοποννήσου, τα οποία και καταγράφουν. Επιπλέον συγκρίνουν την συγκεκριμένη οροσειρά με τις υπόλοιπες του Ελλαδικού χώρου. Αναζητούν στοιχεία για την ιδιαίτερη πανίδα και χλωρίδα της περιοχής, τα οποία και παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης. Συγκεντρώνουν πληροφορίες για την Σπάρτη ως πόλη κράτος στην Αρχαία Ελλάδα, τη στρατιωτική δύναμή της, την πειθαρχία της, τον ηρωισμό της καθώς και για το ιδιαίτερο σύστημα Αγωγής των νέων της. Επιπλέον, ανακοινώνουν στην ολομέλεια πληροφορίες για τον Καιάδα το μεγάλο βάραθρο του Ταΰγετου και τη δοξασία ότι εκεί έριχναν τα παιδιά που ήταν ανάπηρα και καχεκτικά. Δράττοντας την ευκαιρία, γράφουν και αναρτούν στην τάξη την άποψή τους για το χαρακτήρα των Σπαρτιατών σε σχέση με τη διασφάλιση της ευγονικής στη φυλή τους. Τέλος, αναζητούν και συγκεντρώνουν τα οικολογικά προβλήματα της περιοχής και φτιάχνουν μια επιστολή προς το Δήμαρχο της πόλης της Σπάρτης, στην οποία του επισημαίνουν το πρόβλημα και τον προτρέπουν να πάρει μέτρα αντιμετώπισής του.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6082
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Library of Aikaterini Laskaridis Foundation
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον > Βιόσφαιρα
Γεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον > Κοινωνική ζωή και Πολιτισμός
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση / Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη > Τοπικό Περιβάλλον > Γνωριμία με το τοπικό οικοσύστημα
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Θεσμοί, πολιτική οργάνωση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΕΙΝΤΑΣΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ