Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ένα ερέθισμα για τους μαθητές για αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με την οροσειρά του Ταΰγετου. Οι μαθητές βρίσκουν και άλλα βουνά της Πελοποννήσου, τα οποία και καταγράφουν. Επιπλέον συγκρίνουν την συγκεκριμένη οροσειρά με τις υπόλοιπες του Ελλαδικού χώρου. Αναζητούν στοιχεία για την ιδιαίτερη πανίδα και χλωρίδα της περιοχής, τα οποία και παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης. Συγκεντρώνουν πληροφορίες για την Σπάρτη ως πόλη κράτος στην Αρχαία Ελλάδα, τη στρατιωτική δύναμή της, την πειθαρχία της, τον ηρωισμό της καθώς και για το ιδιαίτερο σύστημα Αγωγής των νέων της. Επιπλέον, ανακοινώνουν στην ολομέλεια πληροφορίες για τον Καιάδα το μεγάλο βάραθρο του Ταΰγετου και τη δοξασία ότι εκεί έριχναν τα παιδιά που ήταν ανάπηρα και καχεκτικά. Δράττοντας την ευκαιρία, γράφουν και αναρτούν στην τάξη την άποψή τους για το χαρακτήρα των Σπαρτιατών σε σχέση με τη διασφάλιση της ευγονικής στη φυλή τους. Τέλος, αναζητούν και συγκεντρώνουν τα οικολογικά προβλήματα της περιοχής και φτιάχνουν μια επιστολή προς το Δήμαρχο της πόλης της Σπάρτης, στην οποία του επισημαίνουν το πρόβλημα και τον προτρέπουν να πάρει μέτρα αντιμετώπισής του.