Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται για την προσέγγιση της τεχνικής του σχεδίου με μελάνι σε ένα πορτραίτο. Μπορεί να αξιοποιηθεί στο γνωστικό αντικείμενο της Αισθητικής Αγωγής ως αφετηρία για την σπουδή του φωτός και της σκιάς σε ένα σχέδιο. Το σχέδιο είναι η γλώσσα του καλλιτέχνη, που του επιτρέπει να αποτυπώσει τις τρεις διαστάσεις του πραγματικού κόσμου στις δύο διαστάσεις του χαρτιού ή του καμβά, αξιοποιώντας σημεία, γραμμές, σχήματα, επιφάνειες, φως και σκιά. Η συγκεκριμένη αυτοπροσωπογραφία του Γιάννη Βαλαβανίδη με τις έντονες τονικές αντιθέσεις μπορεί να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση για την πληρέστερη κατανόηση της έννοιας της τονικότητας στο σχέδιο, αλλά και για την προσέγγιση του βασικού οπτικού λεξιλογίου του σχεδίου με δραστηριότητες ενός χρώματος, που θα εξοικειώσουν τους μαθητές με τις τονικές διαβαθμίσεις. Τέλος, προτείνεται ως εισαγωγή για δραστηριότητες παρατήρησης μεταξύ φωτισμένων και σκιασμένων περιοχών σε έργα τέχνης.