Σε μάθημα για τον κλασικισμό και//ή τον ρομαντισμό, η εικόνα προβάλλεται στους μαθητές ως σημείο εκκίνησης προβληματισμού σχετικά με το τι έβλεπαν οι επισκέπτες των Αθηνών στα μέσα του 19ου αιώνα και πόσο διαφορετική ήταν εκείνη η εικόνα με τη σημερινή. Οι μαθητές καλούνται να παρατηρήσουν τα απαλά χρώματα και την εξιδανικευμένη εικόνα και να διατυπώσουν σκέψεις και συμπεράσματα. Επίσης είναι δυνατόν να ζητηθεί η σύγκριση του Ερεχθείου με άλλους κλασικούς ναούς, ώστε οι μαθητές να εντοπίσουν τις εμφανείς διαφορές και να κατανοήσουν την ιδιαιτερότητά του. Εναλλακτικά, με αφορμή την εν λόγω εικόνα, ζητείται από τα παιδιά να εντοπίσουν στο Διαδίκτυο και άλλες αντίστοιχης αισθητικής απεικονίσεις και να συνθέσουν έτσι ένα ομοιογενές "παζλ" με όλα τα οικοδομήματα του βράχου της Ακρόπολης.