Σπιτια και κηποι στην Ταρσο της Κιλικιας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Από τη δημοσίευση ταξιδιωτικών χρονικών στη Μικρά Ασία (1838-1862) του Γάλλου Simon Joseph Léon Emmanuel, Marquis de Laborde (1807-1869), προέρχεται το συγκεκριμένο έργο. Ο αρχαιολόγος και πολιτικός, ταξίδεψε σε ηλικία είκοσι ετών, με τον πατέρα του, στη Μικρά Ασία, σχεδιάζοντας με εξαιρετικό ταλέντο μνημεία της Ανατολής. Στην εικόνα διακρίνονται κακτοειδή φυτά, διακοσμητικά φυτά και πολυετή δέντρα σε κήπο στην Ταρσό της Κιλικίας. Οι κατοικίες της περιοχής είναι φτιαγμένες από καλάμι και κάποιες από αυτές είναι υπερυψωμένες και έχουν πρόσβαση με σκάλα. Οι άνθρωποι που απεικονίζονται έχουν κάλυμμα στο κεφάλι και φορούν παραδοσιακές στολές. Ο ένας από αυτούς κρατά και ραβδί.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στη Μελέτη του Περιβάλλοντος και στις ώρες της Ευέλικτης Ζώνης οι μαθητές ασχολούνται με τα κακτοειδή φυτά(π.χ. φραγκοσυκιά, είδη κακτοειδών) και με τα πολυετή δέντρα, π.χ. πλάτανος. Βρίσκουν τις λατινικές τους ονομασίες, μαθαίνουν για τις κλιματικές συνθήκες που ευνοούν την ανάπτυξή τους, την ποιότητα του εδάφους που απαιτείται κα τη χρησιμότητά τους. Αναφέρουν αν τα συγκεκριμένα είδη φύονται στον τόπο κατοικίας τους.
Στο μάθημα της Γεωγραφίας οι μαθητές αξιοποιούν τις νέες Τεχνολογίες και με τους χάρτες της google βρίσκουν την Ταρσό της Κιλικίας. Στη συνέχεια σχεδιάζουν το δικό τους χάρτη. Αναζητούν τρόπους μετάβασης από το σημείο που βρίσκονται στην Ταρσό της Κιλικίας.
Οι μαθητές, στη Μελέτη του Περιβάλλοντος και στις ώρες της Ευέλικτης Ζώνης περιγράφουν την κατοικία που εικονίζεται στο έργο και αναφέρονται στα υλικά κατασκευής και στον τρόπο πρόσβασής τους. Επίσης αιτιολογούν την επιλογή στα υλικά κατασκευής της κατοικίας, λαμβάνοντας υπόψη τους τις καιρικές συνθήκες αλλά και τα υλικά τους περιβάλλοντος. Συγκρίνουν την κατοικία με τη δική τους κατοικία, συγκρίνουν τα υλικά κατασκευής τους, τα οικοδομήματα στο σύνολό τους και εξάγουν συμπεράσματα για τις καιρικές συνθήκες και για τις ανάγκες που καλύπτουν οι δύο κατοικίες σε σχέση με τον περιβάλλοντα χώρο.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6103
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον Natural environmentΦυσικό περιβάλλον > Άνθρωπος Κοινωνία και Χώρος - Αλληλεπιδράσεις Αλληλεξαρτήσεις Man Society and Space - Ιnteractions ΙnterdependenciesΆνθρωπος Κοινωνία και Χώρος - Αλληλεπιδράσεις Αλληλεξαρτήσεις
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Εφαρμογές ΤΠΕ ICT ApplicationsΕφαρμογές ΤΠΕ > Οι ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή ICT in daily lifeΟι ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΡΤΙΝΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ