Άποψη των ερειπιων της Αρχαιας Εφεσου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για εικόνα που απεικονίζει ερείπια της Αρχαίας Εφέσου στη Μικρά Ασία. Η αποτύπωση έγινε από τον Γάλλο χημικό μηχανικό Paul Jeancard κατά την περιοδεία του στην περιοχή. Περιέχεται στη σελίδα 231 του έργου του "L'Anatolie, Smyrne – Sparte – Bourdour – Hiérapolis – Le Dodécanèse", Παρίσι, Librairie Française, 1919. Η Έφεσος άκμασε κατά την αρχαιότητα και μάλιστα γύρω στον 8ο αιώνα π.Χ. ήταν το οικονομικό κέντρο της Μικράς Ασίας. Μετά τον 6ο αιώνα π.Χ. πέρασε υπό την κυριαρχία των Περσών διατηρώντας την αυτονομία της. Απελευθερώθηκε από το Μ. Αλέξανδρο και ξαναβρήκε την παλιά εμπορική της αίγλη. Αργότερα περιλήφθηκε στο βασίλειο της Περγάμου και στη συνέχεια πέρασε στα χέρια των Ρωμαίων. Στα πρώτα μεταχριστιανικά χρόνια διατήρησε την ακμή των προηγούμενων αιώνων και μάλιστα εκεί ιδρύθηκε χριστιανική εκκλησία. Σήμερα υπάρχουν μόνο τα ερείπια της αρχαίας πόλης τα οποία έχουν έρθει στο φως μετά από ανασκαφές που ξεκίνησαν στα μέσα του 19ου αιώνα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης στις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού ή της εκπόνησης σχεδίου εργασίας στο Γυμνάσιο, με έναυσμα την προβολή της εικόνας με τον βιντεοπροβολέα στην τάξη, η οποία μπορεί να λειτουργήσει και ως προκαταβολικός οργανωτής μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες για την Αρχαία Έφεσο, τη γεωγραφική της θέση, την οικονομική και κοινωνική της ανάπτυξη, τους κατακτητές που πέρασαν, την ακμή και την παρακμή της, τα σημαντικά κτήριά της, τις ανασκαφές μέσω των οποίων αποκαλύφθηκε η σημαντική αυτή πόλη κ.ο.κ. Επιπλέον, κατά τη διαδικασία, είναι δυνατό να αξιοποιηθούν διδακτικά τα διαχρονικά ιστορικά και πολιτισμικά μηνύματα που φέρουν τα ερείπια καταδεικνύοντας έτσι τη σπουδαιότητα τους, όπως επίσης μπορεί να εξεταστεί και η φθοροποιός επίδραση του χρόνου σε όλα τα ανθρώπινα δημιουργήματα. Τέλος, είναι σημαντικό ο εκπαιδευτικός να εστιάσει στην προσπάθεια οικοδόμησης πολιτιστικής συνείδησης των μαθητών, ώστε αφενός να αποφεύγονται φαινόμενα αδιαφορίας και εγκατάλειψης των μνημείων και αφετέρου να επιδεικνύεται ο απαιτούμενος σεβασμός κατά τις επισκέψεις σε αυτούς τους χώρους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6105
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Οικονομία EconomyΟικονομία
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Κοινωνική οργάνωση και Καθημερινή ζωή Social organization and everyday lifeΚοινωνική οργάνωση και Καθημερινή ζωή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ