Οι μαθητές στο πλαίσιο τόσο της Ιστορίας όσο και της ευέλικτης ζώνης στις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού ή της εκπόνησης σχεδίου εργασίας στο Γυμνάσιο, με έναυσμα την προβολή της εικόνας με τον βιντεοπροβολέα στην τάξη, η οποία μπορεί να λειτουργήσει και ως προκαταβολικός οργανωτής, μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες για τη διαχρονική εξέλιξη των πλοίων. Εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά θα αναζητήσουν πληροφορίες και εικόνες για τους τύπους των πλοίων (κωπήλατα, ιστιοφόρα, αμφικίνητα, ατμοκίνητα, μηχανοκίνητα), για τη χρήση των πλοίων (εμπορικά, πολεμικά, οχηματαγωγά, επιβατικά), για τον εξοπλισμό των πλοίων (κουπιά, πανιά, ατμομηχανές, πετρελαιομηχανές), για τους σημερινούς τύπους πλοίων (πετρελαιοφόρα, υγραεριοφόρα, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αεροπλανοφόρα) κ.ο.κ. Κάθε ομάδα θα αναλάβει να παρουσιάσει στην ολομέλεια της τάξης, μέσω του λογισμικού παρουσίασης Power Point, οπτικοποιημένα τα ευρήματά της. Τέλος, κατά το μάθημα των εικαστικών, μπορεί να προβληθεί η ξυλογραφία και οι μαθητές να διδαχθούν για την τεχνική της, για τα διάφορα είδη χαρακτικής και για την αξιοποίησή της με την αναπαραγωγή αντιτύπων σε χαρτί.