Κατσικα και Στρουθοκαμηλος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στο μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζονται δύο ζώα σε φυσικό περιβάλλον: κατσίκα, ράτσας Δαμασκού και στρουθοκάμηλος. Για κάθε είδος είναι ευδιάκριτα τα βασικά χαρακτηριστικά του. Η κατσίκα της ράτσας Μαμπρίνα ή Συριακή έχει μακρύ τρίχωμα καφεκόκκινου χρώματος, μακριά κρεμαστά αυτιά και φημίζεται για την παραγωγή γάλακτος. Η στρουθοκάμηλος, το μεγαλύτερο πτηνό που ζει σήμερα στον πλανήτη μας, έχει. μικρό κεφάλι σε σχέση με το σώμα της και μεγάλα μάτια. Αν και δεν μπορεί να πετάξει, τρέχει πολύ γρήγορα. Η εικόνα φέρει λεζάντες στην Ιταλική γλώσσα με το όνομα κάθε εικονιζόμενου ζώου. H ξυλογραφία περιέχεται σε βιβλίο (έκδοση του 1600 μ.Χ.) όπου περιγράφεται το ταξίδι από τη Βενετία στους Άγιους Τόπους. Το ταξίδι πραγματοποιήθηκε γύρω στο 1527 μ.Χ. και παρ’ όλο που οι απόψεις των ερευνητών για τον συγγραφέα του χρονικού είναι συγκεχυμένες, το πιθανότερο είναι να ανήκει στο Φραγκισκανό μοναχό Noé Biancο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται για αξιοποίηση από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Με αφορμή την εικόνα και μέσα από ομαδοσυνεργατικές δράσεις οι μαθητές καλούνται, στο γνωστικό αντικείμενο της Γεωγραφίας –Γεωλογίας /Φυσικό Περιβάλλον να ερευνήσουν τις κλιματικές ζώνες και να συγκεντρώσουν στοιχεία για τη χλωρίδα και πανίδα καθεμιάς. Να διερευνήσουν τις αλλαγές που έχουν συμβεί στο κλίμα και να τις συσχετίσουν με τον κίνδυνο εξαφάνισης ορισμένων ειδών. Στη Βιολογία οι μαθητές μπορούν να ερευνήσουν για την εξέλιξη και την προσαρμογή των ειδών. Στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση καταγράφουν τις ανθρώπινες δραστηριότητες που προστατεύουν τα ζώα ή και γενικότερα το περιβάλλον. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία ερευνούν για τα ζώα στους Ζωολογικούς κήπους, τα Πάρκα, τα εκτροφεία, κ.α. Στα Εικαστικά /Ζωγραφική οι μικρότεροι σε ηλικία μαθητές καλούνται να ζωγραφίσουν το κάθε ζώο και το περιβάλλον όπου ζει ενώ οι μεγαλύτεροι να μελετήσουν την τεχνική της ξυλογραφίας. Στο γνωστικό αντικείμενο της Νεοελληνικής Γλώσσας/ Θέματα από τη Φύση οι μικρότεροι σε ηλικία μαθητές μπορούν να συγκεντρώσουν στοιχεία για τα ζώα, πού ζουν, τι τρώνε, τα χαρακτηριστικά τους κ.ά. και να ασκηθούν σε περιγραφικά κείμενα. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές μπορούν να αναζητήσουν στοιχεία για την κατσίκα και τη στρουθοκάμηλο, να ασκηθούν σε φανταστικές συνεντεύξεις -σύνδεση με την προστασία βιοποικιλότητας- ή και ψηφιακά κείμενα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6132
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον Natural environmentΦυσικό περιβάλλον > Πλανήτης Γη Planet EarthΠλανήτης Γη
Βιολογία BiologyΒιολογία > Εξέλιξη EvolutionΕξέλιξη
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα TopicsΘέματα > Φύση - Περιβάλλον Nature - EnvironmentΦύση - Περιβάλλον
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΒΑΙΑ ΜΑΝΩΛΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ