Αιγυπτιοι στρατιωτες στη Γκιζα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αφορά σε Αιγύπτιους στρατιώτες στην Γκίζα. Δύο στρατιώτες περνούν έφιπποι και σταματούν για να συνομιλήσουν με άλλον στρατιώτη ο οποίος είναι πεζός και καπνίζει. Οι έφιπποι στρατιώτες φέρουν εξοπλισμό και έχουν καλυμμένο το κεφάλι τους. Στην εικόνα διακρίνονται επίσης σπίτια, φυτά της περιοχής και πολίτης που περπατάει. Το έργο ανήκει στον Γάλλο Frédéric Auguste Antoine Goupil-Fesquet (1806 μ.Χ. -1893 μ.Χ.) ό οποίος ταξίδεψε στην Aνατολή συντροφιά με τον Γάλλο καλλιτέχνη και θείο του Émile Jean-Horace Vernet (1789 μ.Χ.-1863 μ.Χ.) και είναι επηρεασμένο από τον οριενταλισμό. Πρόκειται για κυρίαρχη τάση στη ζωγραφική τον 19ο αι. όπου στα έργα περιλαμβάνονται σκηνές και περιγραφές και από τον καθημερινότητα των λαών.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται για αξιοποίηση από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Με αφορμή την εικόνα και μέσα από εργασία σε ομάδες, οι μαθητές στο γνωστικό αντικείμενο της Γεωγραφίας/Γεωλογίας μπορούν να ερευνήσουν τις κλιματικές ζώνες και να συγκεντρώσουν για τη ζωή των ανθρώπων, τα είδη χλωρίδας και πανίδας. Στην Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή οι μαθητές καλούνται να ερευνήσουν το οικιστικό περιβάλλον και τον τρόπο δόμησης. Να παρατηρήσουν το διαφορετικό ενδυματολογικό κώδικα στρατιωτών και πολιτών και να κάνουν τους απαραίτητους συσχετισμούς. Επίσης προτείνεται να συζητήσουν για το στρατό και το ρόλο του στα κράτη παλαιότερα και σήμερα. Στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση καλούνται να συγκεντρώσουν πληροφορίες για το άλογο, να αναφερθούν στη σχέση του με τον άνθρωπο και την αξιοποίησή του ως μέσο μεταφοράς στις παλαιότερες εποχές. Μπορούν, επίσης, να κάνουν συγκρίσεις με τα σημερινά μεταφορικά μέσα και να οδηγηθούν σε συμπεράσματα για τη σχέση των ανθρώπων με το περιβάλλον. Στην Αισθητική Αγωγή/Ζωγραφική οι μαθητές ασχολούνται με την τάση του Oριενταλισμού στην ευρωπαϊκή ζωγραφική του 19ου αιώνα και εντοπίζουν τα χαρακτηριστικά στοιχεία στο συγκεκριμένο έργο. Επίσης οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες για την τεχνική της δαγκεροτυπίας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6134
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Γεωγραφία - Γεωλογία Geography - GeologyΓεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον Natural environmentΦυσικό περιβάλλον > Πλανήτης Γη Planet EarthΠλανήτης Γη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΒΑΙΑ ΜΑΝΩΛΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ