Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται για αξιοποίηση από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Στο γνωστικό αντικείμενο των Θρησκευτικών με αφορμή την εικόνα και μέσα από ομαδοσυνεργατικές δράσεις προτείνεται οι μαθητές να συζητήσουν για τον πολιούχο της πόλης. Μπορούν να καταγράψουν Αγίους-προστάτες άλλων πόλεων και να αναζητήσουν εκδηλώσεις θρησκευτικής λατρείας. Προτείνεται να ερευνήσουν για ανάλογες εκδηλώσεις σε άλλες θρησκείες. Στο πλαίσιο και της Τοπικής Ιστορίας να μελετήσουν το βίο του Αγίου Σπυρίδωνα και τη σχέση του με το νησί, τους λόγους που γιορτάζεται ως Προστάτης, τον τρόπο εορτασμού κ.ά. Στην Ιστορία οι μαθητές καλούνται να αναζητήσουν και να καταγράψουν σε ιστορική γραμμή το ιστορικό πλαίσιο της εποχής για την Κέρκυρα/Επτάνησα και την υπόλοιπη Ελλάδα και να κάνουν τους απαραίτητους συσχετισμούς. Στη Νεοελληνική Γλώσσα προτείνεται οι μαθητές να συγκεντρώσουν και να μελετήσουν κείμενα για τη ζωή του Αγίου Σπυρίδωνα. Με θέμα τις εκδηλώσεις για τον εορτασμό του Αγίου μπορούν να ασκηθούν σε διάφορα είδη κειμένου: περιγραφή, συνέντευξη, επιχειρηματολογία, διαφήμιση σε τηλεόραση κ.ά. Στην Αισθητική Αγωγή – Ζωγραφική να μελετήσουν τα ρεύματα της εποχής και να αναγνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά στο συγκεκριμένο έργο.